۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

ماجرای آشنایی آیت‌الله مقتدایی با مقام معظم رهبری

ماجرای آشنایی آیت‌الله مقتدایی با مقام معظم رهبری
در سال 1335 یا 1336 که برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج به مشهد رفتم، در مشهد به صورت اتفاقی با مقام معظم رهبری آشنا شدم؛ با برخورد و رفتاری که از ایشان مشاهده کردم از همان زمان شیفته ایشان شدم. زمانی که متوجه شد به دنبال جایی برای اسکان می‌گردیم، ما را به حجره‌ خود که در مدرسه نواب بود، دعوت کرد و...
کد خبر: ۵۸۲۳

به گزارش خیمه مگ،آیت‌الله مقتدایی در گفت‌وگویی نحوه آشنایی خود با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را تشریح کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: سال 1335 یا 1336 در دوران جوانی در ایام تعطیلات ماه مبارک رمضان که حوزه تعطیل بود، برای زیارت حضرت ثامن‌الحجج از اصفهان به مشهد رفتم، در این سفر با آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ملاقات کردم و با دعوت ایشان، تمام مدت حضور در مشهد را در مدرسه علمیه نواب، در حجره معظم‌له بودم.

* توجه ویژه رهبری به امر ورزش

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: ایشان هر چند روز یک بار بعد از افطار به دیدن ما می‌آمد و با هم به مسجد گوهرشاد می‌رفتیم و در گعده‌های طلبگی شرکت می‌کردیم. در آن زمان معظم‌له همواره بعد از افطار در کنار کارهای علمی و تبلیغی خود، توجه ویژه‌ای به ورزش داشتند.

عضو خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب امروز هم این روحیه را حفظ کرده و علاوه بر این‌که خود به ورزش توجه می‌کند ، طلاب جوان را نیز به این کار سفارش می‌کند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به ورزش طلاب خاطرنشان کرد: ایشان با تمامی مشاغل و گرفتاری‌های خود، در هفته، ساعت‌هایی را به ورزش اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت ورزش در میان طلاب خاطرنشان ساخت: ارتقای سطح علمی و فراگیری علم برای هرانسانی، نیازمند سلامتی است که این امر از طریق ورزش حاصل می‌شود. اگر کسی جسم سالم داشته باشد، روان سالم دارد و روان سالم شرط آموزش، تعلیم و تعلم است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که ورزش تنها مختص جوانان نیست، بیان داشت: افراد مسن نیز با ورزش می‌توانند بسیاری از بیماری‌ها را درمان و روحیه خود را با نشاط نمایند.

* راه‌اندازی مجموعه ورزشی ویژه طلاب

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: ‌در راستای تحقق سفارش مقام معظم رهبری بر ضرورت ورزش برای طلاب، مجموعه ورزشی با همکاری دفتر معظم‌له ویژه طلاب و خانواده‌‌های آنان راه‌اندازی می‌شود.

آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان ساخت: بزرگان حوزه که به دلیل فعالیت‌های علمی، تألیفی و تبلیغی، دچار کسالت‌هایی می‌شوند با ورزش کردن می‌توانند بهبود یافته و فعالیت‌های دینی خود را ادامه دهند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم