۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

مکاتب انحرافی جایگاه زن را به بیراهه می کشانند

مکاتب انحرافی جایگاه زن را به بیراهه می کشانند
امروز دشمنان تلاش دارند با رواج مکاتب انحرافی و به وجود آوردن شبهات، مسائلی را مطرح و جایگاه واقعی زن را به بیراهه بکشانند.
کد خبر: ۵۸۲۵

به گزارش خیمه مگ، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، عصر امروز در چهارمین همایش جامعه مدرسین حوزه با خواهران اساتید و مبلغه استان قم اظهار داشت: امروز زنان به برکت انقلاب اسلامی و با بروز توانایی‌ها و استعداد‌های خود، در عرصه علم و دانش، مسائل سیاسی، تربیت فرزندان، مبارزه با استکبار جهانی، امور اجرایی کشور، تبلیغ، تحصیل و تحقیق فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه زن قبل از بعثت، افزود: پیامبر(ص) با تبیین جایگاه زن، شرایط نامناسب زنان در جامعه را تغییر داد و با معرفی بانویی چون حضرت صدیقه کبری(س) شرایطی را ایجاد کرد که آنها از ضلالت نجات یابند و در مسیر سعادت و کمال قرار گیرند.

* تاریخ بانویی مانند حضرت زهراء‌(س) به خود ندیده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: تاریخ بشریت بانوان با فضیلت و مکرمه‌ای که در راه دین و شریعت نقش‌آفرینی کرده‌‌اند به خود دیده است، ولی هرگز بانویی چون حضرت زهرا(س) را به خود ندیده است.

مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با اندیشه‌ای الهی و الهام از سیره پیامبر(ص)، جایگاه حقیقی زن را در جامعه احیاء کردند.

وی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه اصلی زن در جامعه احیاء شد، تصریح کرد: امروز باید مراقب باشیم جایگاه ارزشمند بانوان دست‌خوش انحرافات نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری ادامه داد: امروز دشمنان تلاش دارند با رواج مکاتب انحرافی و به وجود آوردن شبهات، مسائلی را مطرح و جایگاه واقعی زن را به بیراهه بکشانند.

* بانوان طلبه به شبهات پاسخ دهند

وی، به تبیین نقش خواهران مبلغه در مبارزه با شبهات پرداخت و گفت: مبلغان و مدرسان باید در مدارس آموزش و پرورش با برگزاری گفتمان‌های دینی، شبهات را با بهره‌گیری از متون قرآنی و حدیثی، برطرف کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم به آموزه‌های قرآنی درباره جایگاه زن اشاره کرد و افزود: در قرآن، مطالب فراوانی در باره زن گفته شده است که متأسفانه به آن کم‌توجهی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری خاطرنشان ساخت: امروز زنان در جهان و حتی جوامع اسلامی نیازهای دینی و فرهنگی فراوانی دارند که بانوان مبلغه می‌توانند با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی، به این نیازها پاسخ دهند.

وی به تلاش بی وقفه دشمنان در این عرصه اشار کرده و گفت: دراین شرایط، اگر ما ساکت بنشینیم و یا غفلت نماییم، آسیب‌های فراوانی را متحمل می‌شویم.

* فرهنگ عاشورا؛ بهترین سلاح دربرابر تهاجم فرهنگی

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری در پایان با تأکید بر این که امروز هر چه در دست ماست، به برکت امام حسین‌(ع) و قیام عاشورا است، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا حسینی بهترین سلاح در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است؛ از این رو باید آن را سینه به سینه به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم