۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰

اصول رسانه مطلوب از قرآن استخراج شود

اصول رسانه مطلوب از قرآن استخراج شود
حجت الاسلام و المسلمین جواد فاضل لنکرانی خواستار استخراج اصول رسانه‌های مطلوب از نگاه اسلام با کمک مراجع تقلید، اساتید حوزه علمیه و مفسران شد.
کد خبر: ۵۸۴۳

به گزارش  خیمه مگ،عضو جامعه مدرسین حوزه، ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه استان ایلام، با اظهار رضایت از انعکاس مطلوب اخبار فعالیت‌های قرآنی در این استان، اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی علاوه بر ترویج علوم اسلامی در امور دیگر نیز تاثر گذار است.

وی با بیان این که کارهای قرآنی دارای اثرات دنیوی و اخروی می‌باشد، گفت: همان‌گونه که در قیامت از مال انسان سؤال می شود که در چه راهی هزینه شده، از موقعیت شغلی نیز هم سؤال خواهد شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: هرکسی در جامعه از موقعیتی برخوردار بوده و در این راستا اصحاب رسانه، قول و قلم شان از تأثیرگذاری بالایی برخوردار است و باید قدر این عنایت خداوند را بدانند و تلاش کنند آن را در راه رضایت او صرف نمایند.

* انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی را متحول کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، تصریح کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که در رسانه و اصحاب رسانه تحول ایجاد کرد، امروز به وضوح تفاوت رسانه‌های موجود در کشور با رسانه‌های دیگر دنیا را می‌بینیم؛ به طوری که رسانه‌های ما غالبا دغدغه دین دارند، هرچند اختلاف برداشت‌ها و نظر‌ها در برداشت و نگاه به دین وجود دارد، اما این مسئله فرع بر اصل دغدغه داشتن دین است.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل لنکرانی، ابراز داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، رسانه‌های ایران اگر در گوشه ای از کشور مشکلی را ببینند آن را به راحتی و آزادانه بیان می کنند، اگرچه این امر خوشایند مسئولین مربوطه اش نباشد.

* بیان مشکلات جامعه به نفع کشور است

وی با تأکید بر این که انقلاب ما یک انقلاب مردمی در راستای احیای ارزش‌های دینی بود، گفت: بیان مشکلات مردم و همچنین مشکلات جامعه ایران در رسانه‌ها، قطعا به نفع جامعه و مردم خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم، افزود: امروز در رسانه‌های ایران اسلامی، نمایندگان مردم در برنامه‌های زنده تلویزیونی، به راحتی بالاترین مقام‌های کشوری را می توانند مورد سؤال قرار دهند و مشکلات موجود را مطرح کنند که این امر به برکت انقلاب اسلامی است؛ البته نمی گویم هیچ حرفی نیست که نباید زده شود؛ چرا که برخی حرف‌ها نباید به دلایل مختلف امنیتی و ... زده شود.

* رسانه‌ها در راستای دغدغه رهبری گام بردارند

وی، ضمن ابراز رضایت مجدد از فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در استان ایلام و همچنین پوشش مطلوب رسانه ای آن فعالیت‌ها یادآور شد: جامعه نورانی هیچ راهی غیر از ارتباط با قرآن ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل لنکرانی اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب دغدغه جدی برای احیاء قرآن دارد و بسیار خوب است که رسانه‌ها نیز در این راستا و در رفع این دغدغه‌ها گام بردارند.

وی افزود: با توجه به غنای منابع اسلامی، می‌توان اصول رسانه مطلوب را از قرآن استخراج و تبیین نمود که یک رسانه معقول و اسلامی چه اصولی را باید رعایت کند؛ برای مثال در قرآن تأکید بسیاری بر ایجاد وحدت در جامعه و پرهیز از اختلاف شده است؛ از این رو باید رسانه‌ها از انتشار اخباری که باعث ایجاد دودستگی در جامعه می شود، دوری کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، پیشنهاد کرد: اصول رسانه‌های مطلوب از نگاه اسلام را از قرآن و با کمک مراجع تقلید، اساتید حوزه و مفسران استخراج کرد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم