۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

بزرگداشت ارتحال رهبر شیعیان عربستان در قم

بزرگداشت ارتحال رهبر شیعیان عربستان در قم
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد علی العمری (ره)، رهبر شیعیان عربستان، از سوی دفتر آیت الله العظمی سیستانی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۸۴۶

به گزارش  خیمه مگ، یکی از فضلای حوزه در این مراسم که پنج شنبه شب برگزار گردید، با تسلیت درگذشت این عالم مجاهد، اظهار داشت: حضور آیت الله العمری (ره) به عنوان عالم بزرگ شیعی در مدینةالنبی و کشور عربستان سعودی پشتوانه‌ای برای شیعیان بود.

حجت الا سلام والمسلمین عبداللهی افزود: تمام زائرین شیعه مدینةالنبی که ایشان را می‌شناختند، بسیار مشتاقانه به دیدارش می‌رفتند تا ندای «اشهدان علی ولی الله» را در اذان و اقامه این عالم فقید در کشور تحت حاکمیت پیروان اهل سنت بشنوند.

سخنران این مراسم با بیان این که آیت الله العمری (ره) عنصر وحدت بخش جهان اسلام بود، گفت: این عالم جلیل‌القدر به دلیل اجازه‌ای که از بزرگترین علمای حوزه علمیه قم و نجف داشت، نماد بارز وحدت مسلمانان در عربستان سعودی بود.

وی با اشاره به حسینیه این مجاهد نستوه در مدینةالنبی (ص)، تصریح کرد: حسینیه‌ای که ایشان در مدینه بناکرده بود، پشتوانه‌ای برای شیعیان عربستانی و زائران شیعی حرم مطهر نبوی بود.

حجت الا سلام والمسلمین عبداللهی ادامه داد: آیت الله العمری (ره) در طول دوران زندگی پربار خود، مدافع حریم ولایت و امامت بود و در مقابل تمام ناهنجارها و ناملایمات ایستاد.

خطیب این مراسم اضافه کرد: این عالم مجاهد به گونه‌ای زندگی کرد که در تشییع جنازه او بیش از 20 هزار نفر شرکت کردند که این امر به تنهایی و به خودی خود معنای ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به این که ارزش قلم علما از خون شهدا بالاتر است، گفت: مهم‌تر از خون شهیدان، فکر و آرمان شهداست و آن چیزی که این فکر و آرمان را می‌سازد، همین بیان و قلم علمای دین است، به همین دلیل جوهر قلم عالمان از خون شهیدان ارزش افزونتری یافته است.

وی در پایان گفت: حوزه‌های علمیه با از دست دادن آیت الله العمری (ره)، دچار خلائی جبران ناپذیر شد.

خاطرنشان می‌شود، آیت العظمی سبحانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، مسئولین دفتر مقام معظم رهبری در قم، جمعی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، برخی از نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، فضلا، روحانیون، طلاب، مسئولین استانی و جمع کثیری از مردم، در مراسم بزرگداشت ارتحال رهبر شیعیان عربستان حضور داشتند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم