۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

انقلاب‌های ضد استکباری؛ هدیه ملت ایران به آزادیخواهان جهان

انقلاب‌های ضد استکباری؛ هدیه ملت ایران به آزادیخواهان جهان
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سقای بی‌ریا، وقوع انقلاب‌های ضد استکباری را هدیه ملت ایران به آزادیخواهان دنیا دانسته و گفت:‌ امروز شاهد روییدن جوانه‌های انقلاب اسلامی ایران در جهان هستیم.
کد خبر: ۵۸۴۷

به گزارش خیمه مگ،رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت‌های مختلف، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که برخاسته از اعتقادات مردم و شعائر اسلامی بود باعث بیداری بسیاری از ملت‌ها و آزادیخواهان دنیا شد و امروز اگر در گوشه و کنار جهان حرکتی علیه مستکبرین صورت می‌گیرد، برگرفته از انقلاب ایران می‌باشد.

*آرمان‌های ملت ایران، دنیا را فرا گرفت

وی، با اشاره به حرکت‌های انقلابی مردمی در تونس، مصر و اردن و برخی دیگر از کشورها، افزود: بدون هیچ شکلی این حرکت‌ها برگرفته از مکتب اسلام و انقلاب اسلامی ایران می‌باشد؛ چرا که شعارها و آرمان‌هایی که از سوی مردم این کشور عنوان می‌کنند، همان شعارها و آرمان‌های ملت سرافراز ایران است.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، حکومت‌های استکباری ضعیف شده و نمی‌توانند با فریب ملت‌ها، به اهداف ظالمانه خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سقای بی‌ریا تصریح کرد: نگرانی‌های امروز سران استکبار از این امر نشأت گرفته و این مهم محکی برای ملت ایران اسلامی و ادامه دادن مسیر خود می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود، رهبری و مردم را دو رکن اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرده و ابراز داشت: امام خمینی‌(ره) شخصیتی عرفانی و اسلامی بود که با توکل به خدا و با روحیه جهادی برای انجام تکلیف بدون هیچ ترسو واهمه‌ای به پا خاست و چون قیام ایشان الهی بود، خداوند نیز محبت او را در دل مردم نهاد و با آگاهی و شناخت آنان، انقلاب امام راحل علاوه بر اسلامی بودن، رنگ و بوی مردمی نیز به خود گرفت.

*روییدن جوانه‌های انقلاب ایران در جهان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سقای بی‌ریا تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی که با خون شهداء و جانفشانی همه ملت به ثمر نشسته است، کشور به موفقیت‌های فراوانی رسیده و جایگاه خوبی در عرصه بین‌الملل دارد؛ به طوری که امروز شاهد روییدن جوانه‌های انقلاب ایران در سراسر جهان هستیم.

وی به نقش مردم در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اشاره کرده و اذعان داشت: از ابتدای انقلاب مردم همراه و همگام، امام خمینی‌(ره) به مبارزه با رژیم ستم شاهی پرداخته و در طول سال‌های بعد از انقلاب نیز با حضور آگاهانه خود در عرصه‌های مختلف و با رهبری هوشمندانه، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای انقلاب و نظام اسلامی را از گزند دشمنان و منافقان حفظ نمودند.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت، امام خمینی‌(ره) و رهبر فررزانه انقلاب را دو نعمت بی‌بدیل برای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری یک عالم فرزانه و مجاهد شکل گرفته و امروز هم با هدایت رهبر معظم مسیر و آرمان‌های اصیل اسلام را ادامه می‌دهد.

*انقلاب به مردم شجاعت بخشید

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی دیگر از آثار انقلاب اسلامی ایران، گسترش عدالت و محرومیت زدایی را مد نظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: سیاست رژیم پهلوی این بود که مردم را در غفلت نگه داشته تا بر آنها حکومت کند، اما با وقوع انقلاب اسلامی، مردم علاوه بر کسب آگاهی های لازم، شجاعت و جسارت ورود به عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی و ... را پیدا کرده و در این زمینه به موفقیت‌های بزرگی دست یافتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سقای بی‌ریا اضافه کرد: امروز تمام زیر ساخت‌های لازم برای پیشرفت همه جانبه کشور مهیا است.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیت در پایان خاطرنشان ساخت: یکی از اقدامات مهم در این زمینه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها است؛ به طوری که دشمنان هم لب به اعتراف گشوده و این طرح را بسیار موفق و الگویی برای دنیا می‌دانند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم