۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

شعارهای امروز سران عرب، وعده‌های دیروز شاه ایران!

شعارهای امروز سران عرب، وعده‌های دیروز شاه ایران!
امروز سران عرب همان حرف­هایی که شاه مخلوع ایران قبل از فرار می­زد و وعده‌هایی که برای خنثی کردن و فرونشاندن قیام‌ مردم می داد را سر می­دهند، ولی­ قطعاً تاثیری ندارد.
کد خبر: ۵۸۴۹

به گزارش خیمه مگ،عضو جامعه مدرسین حوزه، در گفت وگویی با اشاره به بروز قیام­های عربی علیه حکومت های دیکتاتوری و الهام گرفتن این انقلاب­ها از انقلاب امام­خمینی(ره) اظهارداشت: ایستادگی و پیروزی انقلاب اسلامی در برابر انواع جریانات انحرافی، توطئه­ها و دشمنی­های استکبار جهانی، ملت­ها را بیدار و باعث شد تا مردم به خود باوری برسند و به طور قطع اگر انقلاب اسلامی ایران نبود، امروز جریان­های اسلام خواهانه بوجود نمی‌آمد.

*وعده‌هایی که محقق نشد!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رجبی ادامه­داد: امروز مردم گوشه و کنار جهان، اسلام را تنها راه نجات می­دانند و در حرکت­های خود شعارهایی مانند شعارهای دوران انقلاب اسلامی سر می­دهند که محوریت تمام این شعارها،« الله اکبر» است؛ در مقابل نیز سران عرب همان حرف­هایی که شاه مخلوع ایران قبل از فرار می­زد و وعده‌هایی که برای خنثی کردن و فرونشاندن قیام‌ها می داد را سر می­دهند، ولی­ قطعاً تاثیری ندارد.

عضو شورای عالی حوزه ­تصریح کرد: نگرانی استکبار جهانی از این قیام­ها، شباهت بسیار نزدیک آنها با انقلاب اسلامی ایران است و از توسعه یافتن نظام­های دینی در گوشه و کنار جهان هراس دارند.    

* استقرار نظام­های اسلامی در نقاط مختلف جهان

وی با اشاره به تاثیرات گوناگون انقلاب اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، بیداری و آگاهی در میان ملت­ها و کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای اسلامی رو به فزونی گذاشت؛ به گونه‌ای که قیام­های گسترده­ای توسط آزادی‌خواهان علیه استعمار و استکبار جهانی در گوشه و کنار دنیا شکل گرفت.

این استاد حوزه تصریح کرد: با ادامه­ این حرکت­ها و جریان­های ضد استکباری به زودی شاهد استقرار و شکل گیری نظام­ها و حکومت­های اسلامی در گوشه و کنار جهان خواهیم بود.

* یهودیان و مسیحیان در آرزوی نهضت ایران!

حجت الاسلام­و­المسلمین رجبی در ادامه یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) نه تنها بر شیعیان و مسلمانان جهان بلکه بر پیروان ادیان مختلف در سراسر دنیا نیز تاثیرگذار بوده و امروز بسیاری از مسیحیان و یهودیان در آرزوی قیام فردی مانند امام خمینی(ره) علیه سلطه و استکبار در کشورهایشان هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در بخش دیگری از سخنان خود ­با اشاره به­نامگذاری سی­و دومین دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان «دهه پیشرفت و عدالت در پرتو همت مضاعف و کار مضاعف»، ابرازداشت: دهه فجر دوران تجلی عظمت دین، اسلام و تشیع در جهان احیای ارزش­های معنوی و آغاز فروپاشی نظام­های سلطه است.

وی، پیشرفت و عدالت ­در پرتو همت ­مضاعف و کار ­مضاعف را شعاری برخاسته از متن آموزه­های دینی و قرآنی دانسته ­و گفت: اجراء و تحقق­عدالت در جوامع خدامحور، آرمان اساسی تمام انبیاء و اولیای الهی و مورد تاکید کتب آسمانی است.

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر این که جامعه اسلامی باید همواره در حال پیشرفت باشد، تصریح کرد: در جای‌جای قرآن­کریم به این مهم سفارش شده و خداوند در آیات سوره فتح در توصیف پیامبر‌(ص) و یاران واقعی ایشان می فرماید: «مسلمان نه تنها در بُعد معنوی، بلکه در بُعد شکوفایی و پیشرفت جامعه اسلامی باید همگان را به شگفتی وادارند».

وی عنوان­کرد: پیشرفت و شکوفایی باید به گونه­ای باشد که دشمنان نظام و انقلاب را به خشم آورد، همچنان که امروز با حرکت سریع و رو به جلوی نظام اسلامی در پیمودن قله­های رفیع علمی جهان و دستیابی به پیشرفت­ها و تکنولوژی­های روز دنیا، به وضوح شاهد این خشم و نگرانی در چهره دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هستیم.

* با شعار عدالت و پیشرفت از معنویت غافل نشویم

حجت الاسلام­و­المسلمین رجبی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که برای پیشرفت جامعه اسلامی در ابعاد مختلف مادی و معنوی و تحقق عدالت در جامعه نیازمند همت و کار مضاعف مردم و مسئولین در عرصه­های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: البته آموزه­های دینی در توصیف جامعه اسلامی، توجه به معنویت و اتکال به خداوند را در رأس اهدف­ و سیاست­گذاری جوامع اسلامی عنوان کرده که نباید از آن غافل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه، یادآور شد: امروز هرچند تا رسیدن به نقطه اوج پیشرفت و عدالت مد نظر اسلام و رهبری، فاصله داریم، اما امیدواریم با کار و همت مضاعف، برنامه ریزی، سیاستگذاری و اجرای منویات رهبری، به نقطه ایده آل­ برسیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم