۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

فرهنگ سخنان حضرت زهرا(س)

فرهنگ سخنان حضرت زهرا(س)
به نوعی می‌توان گفت ما در این کتاب با یک دایرة المعارف اخلاقی و فکری روبروئیم که در عین سادگی و ایجاز و اختصار تلاش شده است در آن همه ابعاد زندگی یک انسان را در بر بگیرد.
کد خبر: ۵۹۳۹

به گزارش خیمه مگ،در این کتاب ارزشمند که به قلم مرحوم محمد دشتی تدوین و تنظیم و تألیف گردیده مجموعه سخنان حضرت زهرا(س)به صورت فهرست موضوعی تصنیف یافته و بیانات گهربار و معارف عمیق و دقیق ایمانی و اعتقادی و آموزه های اخلاقی منتشر و مستتر در بیان و بنان آن حضرت مورد توجه قرارگرفته است و نویسنده تلاش کرده با بیانی ساده و شیوه ای بدیع به تنظیم این فرامین معرفتی ارزشی بپردازد.

مضامین و معارفی در حوزه های مختلف اخلاقی و آداب و آئین های زندگی همچون آیین همسرداری، آداب غذاخوردن، رایش و زیبایی، آگاهی و شناخت، احکام اسلامی، اخلاص، اخلاق، ازدواج، امامت و... همگی بر مبنای حروف الفباء در این کتاب گردآوری شده است و در اختیار مخاطب قراگرفته است.

کتاب از سادگی و بداعت خوبی برخوردار است و نویسنده تلاش کرده است که مجموعه ای از این موازین و معارف رفتاری و حکمی را بهشیوه ای مرتب و منظم و بر مبنای حرف اول هر یک از آنها به نحوی در اختیار مخاطب قرا دهد که هم دستیابی او به این فرامین آسان و در دسترس و مرتب باشد و هم نوع بیانی که در توضیح و تنقیح مسائل انتخاب شده از شیوایی و گویایی هر چه بیشتر برخوردار باشد.

مطالبی که در این کتاب آمده است حوزه های مختلف و متنوعی را در بیر می گیرد از ساده ترین و جزئی ترین رفتارها و اخلاقیات در حوزه هایی مثل غذا خوردن گرفته تا موضوعات مهم و اساسی و مبنایی مثل امامت و ایمان و ایثارگری و حجاب و... در این مجموعه مطمح نظر قرارگرفته و مجموعه بیاناتی از آن حضرت در اهمه این موقف ها و موضع ها جمع آوری شده و در اختیار خواننده قرارگرفته است.

به نوعی می توان گفت ما در این کتاب با یک دایرة المعارف اخلاقی و فکری روبروئیم که در عین سادگی و ایجاز و اختصار تلاش شده است در آن همه ابعاد زندگی یک انسان از عوالم روحی گرفته تا مباحث اندیشگی و تا آموزه های اخلاقی خرد و کلان مورد توجه قرارگیرد و خوراک خوبی برای همه این حوزه ها فراهم آید.

در واقع می توان گفت این کتاب مخلصی از کتاب حجیم و عمیق و دقیق نهج الحیاه است که به قول نویسنده پس از انتشار چاپ چهاردهم آن کتاب پیشنهادات و اظهارنظرهای فراوانی که خواستار فرهنگ سخنان حضرت زهرا با اسناد و مدارک کمتر و مختصر بودند تا آسانتر بتوانند به معارف گرانسنگ فاطمی دست یابند موجبات پدیدآمدن آن و تخلیص گردیدن نهج الحیاه و ارائه آن بدین شکل فراهم شد.

کتاب فرهنگ سخنان حضرت زهرا(س) به قلم و تدوین مرحوم محمد دشتی در 5000 نسخه و به قیمت 4500 تومان توسط نشر اندیشه هادی منتشر شده است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم