۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

شمیم نرجس مجله‌ای برای بانوی مسلمان

شمیم نرجس مجله‌ای برای بانوی مسلمان
بیست و سومین شماره مجله شمیم نرجس منتشر شد.
کد خبر: ۵۹۴۰

به گزارش خیمه مگ، در این شماره از مجله مطالب متنوع و متعددی در حوزه های عرفانی و معنوی و نیز مطالب آموزشی و تربیتی در حوزه اطلاعات عمومی به چاپ رسیده است و شامل عناوین کلی میراث معنوی، حس سرشار سخن، دو قدم تا خدا، گام به گام تا تشریح احکام، دخترانه و ... می‌باشد.

آیا قوم یهود برگزیده خداوند است، چاپلوسی، درمان اورژانسی غم ها و غصه ها، 12 نکته طلایی در سفر، کلم بروکلی و کرم ضد آفتاب، وقار پیری دوست داشتنی تر از نشاط جوانی، الگوی مصرف میوه، احکام فقهی در بانکداری اسلامی، اصلاح اقتصادی؛ اصلاح اعتقادی، ضیافت مجازی، سلمان سفیر رسول و... از جمله عناوین مطالب متنوع این شماره از مجله شمیم نرجس در حوزه ها و قالبهای مختلف است.

در بخش در محضر استاد این شماره که به سلسله درسهای استاد طاهایی پرداخته نگاهی به ابعاد وجودی حضرت زینب کبری-علیها السلام- شده است و به رویکردهای آن حضرت در طول دوران حیاتشان و بخش های ناب و تابناک آن در جلوه یابی صبر و متانت و شهامت و شجاعتشان مورد اشاره قرارگرفته است.

در بخشی از این متن با اشاره به ابعاد شخصیتی و تاریخ زندگی آن حضرت یادآوری شده است که علم و عمل دو بال پرواز انسان است. این دو بال برای پرورش روح انسانی و رسیدن به کمال از اهمیت والایی برخوردار است. این دو قوه در هر کسی بیشتر باشد فضیلت و عظمت آن شخص بیشتر می شود.

در بخشهای مختلف این مطلب به شخصیت، علم، زهد، صبر، ولایی بودن، شهامت و شجاعت، حیا و عفت حضرت زینب(س) اشاره شده است.

در مطلب خواندنی و آموزنده دیگری که در این شماره از مجله شمیم نرجس به چاپ رسیده بخش ششم منشور جوان اثر استاد نوغانی عرضه شده است که در آن سلسله مباحثی از نامه 31 نهج البلاغه که در آن عجب و غرور به عنوان آفت عقل معرفی شده است و برای معالجه آن مواردی مطرح شده آمده و طی آن عنوان شده که برای معالجه این آفت، ابتدا انسان باید در نفس خود بررسی کند که چه عاملی در او سبب عجب و خودبینی شده است.هرچه او را وادار به عجب نموده به وسیله خشوع و خضوع با آن مبارزه کند و با داروی تواضع آن را معالجه نماید و این بحث به طور تفصیلی در این شماره از مجله دنبال شده است.

یکی از نتیجه گیری هایی که از این بحث در ادامه این مطلب شده و آموزه ای اخلاقی و ارزشمند آن است این می‌باشد که آرزوهایت را کم کن چون خواسته ها و آرزوها که زیاد شد انسان ناچار است برای رسیدن به آنها به هر کار پستی تن دهد.

در مطلب دیگری در بخش میراث معنوی مجله با عنوان در مسیر سعادت یا سرگشته حیرت به قلم استاد رثایی در شرح دعای آل یاسین به بحث امامت و ابعاد مهم و مختلف آن در حوزه زندگی انسان شیعه پرداخته و یادآور شده است که امر امامت همان حکمت بالغه الهی است و حکمت، معرفت امام است.

امامی که سرمایه سعادت هاست و انسان ها با کسب کردن علوم یقینی و حکمت ها از امام به اطاعت خداوند می رسند.

و این مطلب در منظومه دعای شریف آل یاسین مورد توجه و تدقیق نویسنده قراگرفته و بارقه های معرفتی و معنوی ارزشمندی از این رهاورد تقدیم مخاطب شده است.

در این شماره شمیم نرجس ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان ضمیمه بی‌کران یاد‌نامه‌ای از استاد طاهایی درج شده است.

مجله شمیم نرجس به صاحب امتیازی مدرسه علمیه نرجس(س) و به مدیر مسئولی اکرم نصیری منتشر می شود.

علاقمندان می توانند با شماره تلفن 05118544677 تماس حاصل نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم