۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

نگاهی به کتاب آئین زمامداران آسمانی

نگاهی به کتاب آئین زمامداران آسمانی
کتاب «آئین زمامداران آسمانی» عهدنامه امام امیرالمومنین علی علیه السلام به مالک اشتر که به صورت نفیس و با خطی زیبا و چشم نواز به چاپ رسیده بار دیگر کلام گهربار آن امام همام را در معرض نگاه همه محبان و شیعیان و پیروان واقعی آن حضرت قرار داد تا از خرمن معارف ناب و اندیشه زلال و صافی آن حضرت توشه برگیرند و راه فلاح و رستگاری را بیابند.
کد خبر: ۵۹۴۲

به گزارش خیمه مگ،در این کتاب که با هنرورزی و نگارگری بسیار نفیس و چشم نوازی همراه شده است متن عربی و ترجمه فارسی کلام حضرت به همراه فهرستی از عناوین موضوعات و مضامین این نامه گهربار و ارزشمند و سند تعامل والیان و حکومتگران اسلامی و ولایی به شکلی زیبا به مخاطب عرضه شده است.

در ابتدای کتاب نیز مقدمه ای از سوی ناشر و دیباچه ای از سوی مدیر حوزه علمیه خواهران به چاپ رسیده است و در آن هم به ویژگی های این چاپ نفیس و هم به ارزشهای متنی و ویژگی های آسمانی کلام ناب و تابناک حضرت امیرالمومنین در این نامه اشاره شده است.

در ابتدای این اثر تعدادی از جملات حضرت به صورت زیبا خوشنویسی و طراحی شده و در واقع مقدمه ای بر ورود به متن این نامه ماندگار و سترگ و شگرف ایمانی و اعتقادی و دستورالعمل حکمرانی اسلامی گشته است.

فهرست این کتاب گرانقدر شامل بیش از 40 موضوع از مباحث عهدنامه است، توصیه به نیکوکاری و انصاف، ترحم بر زیردستان و گذشت از خطاها، انتخاب کارگزاران و نظارت بر آنان، اقشار پایین دست و محروم جامعه، زیان‌های دوری جستن از مردم، آزمودن اطرافیان و حفظ سنت‌های نیکو ... از مباحث ارایه شده در این کتاب است.

این کتاب را موسسه فرهنگی-هنری عاشورا تهیه و تنظیم کرده و مرکز نشر هاجر(وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) در 50000نسخه و 132 صفحه در قطع خشتی منتشر نموده است.

علاقمندان می توانند با شماره تلفن 02512144400 تماس حاصل نمایند.

برچسب ها: هنرورزی کتاب
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم