۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

مکتب اسلام منتشر شد

مکتب اسلام منتشر شد
جدیدترین شماره مکتب اسلام در پنجاه و دومین سالگرد انتشار این نشریه به عنوان ششصد و بیست و یکمین نسخه از این نشریه خاطره انگیز و قدیمی منتشر شد.
کد خبر: ۵۹۵۲

به گزارش خیمه مگ،در این شماره از مجله، مجموعه مطالب متنوعی در حوزه معارف اسلامی و تحلیل رویدادهای تاریخی و نیز سایر قالبها و موضوعات خواندنی و اطلاعات مفید قابل مطالعه است.

مطالبی با عناوینی نظیر عراق و توطئه مرموز تجزیه طلبانه، دموکراسی و جامعه قبیله ای، سلمان محمد یا باب الله یا...، توصیف اولای خدا، حضرت عیسی فقط پیامبر خداست، بازگشت به قرآن، گذری بر تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و...میانمار، چرا نام امامان در قرآن نیامده است، خواب و اهمیت آن در زندگی، توهین به پیامبر اسلام آزاد، انکار هولوکاست ممنوع!، وابستگی به الکل و از گوشه و کنار مطبوعات در این شماره از مجله مکتب اسلام به چاپ رسیده است.

در مطلب طلیعه این شماره به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی موضوع عراق و توطئه تجزیه در این کشور با تحلیل اخبار وقایع چند ماه اخیر در این کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و در خلال آن به رفتارهای فرقه گرایانه و اتفاقات تجزیه طلبانه در این کشور که از سوی تروریستها و بقایای حزب بعث و مخالفان داخلی و خارجی این کشور صورت گرفته اشاره شده و یادآوری گشته که چنین خطری در کمین همه کشورهای منطقه که در آنها استقلال هویتی و تغییر حکومتی رخ داده هست.

در مطلب دیگری به قلم آیت الله سبحانی، موضوع دموکراسی و جامعه قبیله ای مورد تحلیل و واکاوی علمی و تاریخی قرارگرفته و شیوه پیرامون شیوه حکومت پس از رحلت پیامبر گرانی اسلام مورد ارزیابی قرار گرفته و به نوعی تحلیل نو و بدیع در این زمینه پرداخته شده است.

در مطلب دیگری به قلم آیت‌الله احمد بهشتی بعد عرفانی سلمان محمدی یا باب الله از راه تتبع در آثار ولائی و معرفتی بحث و بررسی شده است.

و به این موضوعات و مقولات پرداخت شده که کسی که بر کرسی مقدس عرفان نشسته و از اولیای خدا شمرده می شود از چند ویژگی برخوردار است و از آن جمله اینکه اکتفا به قوت اندک کند، توانایی بر کارهای خارق العاده داشته باشد، اخبار از غیب نماید و...و این موضوعات در تطبیق با شخصیت و سیره و زندگی و روش و منش حضرت سلمان بر مبنای منابع تاریخی و متون علمی مورد بررسی و تحلیل قرارگرفته است.

در مطلب دیگری به قلم یعقوب جعفری با عنوان توصیف اولیای خدا به موضوع ویژگی های نیکان و پاکان روزگار پرداخته شده و ضمن برشمردن ویژگی های روحی آنان به این موضوع اشاره شده که اولیای خدا ترس و اندوه ناشی از اضطراب و نگرانی و افسردگی را ندارند اما ترس از خداوند و عواقب اعمال و اندوه بر گناهان گذشته از اوصاف نیکویی است که اولیای خدا باید آن را داشته باشند.

مجله مکتب اسلام به صاحب امتیازی موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیرمسئولی حجت‌الاسلام فرج الله فرج اللهی منتشر شده است.

علاقمندان می توانند با شماره تلفن 02517742384 تماس حاصل نمایند.  

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم