۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

گرامیداشت حضرت آیت‌الله شاه‌آبادی در قم برگزار شد

گرامیداشت حضرت آیت‌الله شاه‌آبادی در قم برگزار شد
به مناسبت هفتمین روز درگذشت حضرت آیت‌الله محمد شاه‌آبادی، مجلس ختمی با حضور مراجع عظام تقلید، اعضای دفتر مقام معظم رهبری، مسئولان، بزرگان، طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و زائران حضرت کریمه اهل‌بیت(ع) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۰۲

به گزارش خیمه مگ،در این مراسم که که پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ آیات عظام،‌ شبیری زنجانی، نوری همدانی، جوادی آملی و نمایندگان آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی، اعضای شورای عالی، جامعه مدرسین و مدیر حوزه‌های علیمه، بزرگان، طلاب و فضلای حوزه و مسئولان استان و عموم مومنین حضور داشتند.

در این مراسم، حجت‌السلام والمسلمین نظری منفرد، در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله شاه‌آبادی، با بیان این که مرگ رویداری است که در زندگی همه موجودات زنده رخ خواهد داد، اظهار کرد:‌ در نظامی که ما در آن وجود داریم، گریزی از مرگ نیست و روزی به سراغ همه موجودات خواهد آمد.

وی مرگ را برای بسیاری از انسان‌ها تلخ دانست و گفت: افرادی که دنیای خود را آباد کرده و آخرت را ویران ساخته‌اند، هراس زیادی از مرگ دارند، ولی برای اولیاءالله، مرگ، رسیدن به خداست، از این رو، نه تنها هراسی از آن ندارند، بلکه از آن استقبال هم می‌کنند.

این خطیب حوزوی با بیان این که افرادی چون مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی که عمری را در راه بندگی و کسب رضای خدا گذراندند،‌ مرگ برایشان تلخ نیست، اظهار کرد: این عالم وارسته، در کنار علم فراوانی که کسب کرد و شاگردان زیادی را تربیت نمود، از نظر اخلاقی نیز در جایگاه والایی قرار داشت.

حجت‌السلام والمسلمین نظری منفرد افزود: آثار علمی ارزشمندی نیز از این عالم فرزانه وجود دارد که منتشر نشده است و حاوی مطالب ارزشمندی برای طلاب و فضلای حوزه است.

خاطرنشان می‌شود، در راستای گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی،‌ مجلس ترحیمی از سوی بیت این عالم وارسته در روز جمعه، 23/10/90، از ساعت 15 الی 30/16 در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم