۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

فصلنامه «سفیر» منتشر شد

فصلنامه «سفیر» منتشر شد
پانزدهمین شماره فصلنامه تخصصی علوم اسلامی ویژه فقه و حقوق اسلامی در 240 صفحه از سوی مجتمع آموزش عالی المصطفی‌(ص) مشهد منتشر شد.
کد خبر: ۶۰۰۷

به‌گزارش خیمه مگ، در تازه‌ترین شماره فصلنامه تخصصی علوم انسانی «سفیر» که به صورت ویژه به مباحث فقه و حقوق اسلامی اختصاص داده شده مقالات متنوعی در این موضوع منتشر شده است.

مبانی کرامت انسان از دیدگاه نظام حقوق اسلام و حقوق بشر مدرن، عنوان مقاله‌ای از محمد فکوری، دانش‌پژوه کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی است که در این مقاله تلاش کرده است کرامت انسانی را از دیدگاه نظام حقوق اسلام و منظر حقوق بشر مدرن، مورد مقایسه و تطبیق قرار دهد.

«تبیین جامعه‌شناسی رشد اقتصادی در اسلام» به قلم علی‌اکبر فیاض، «سیستم‌های اجتماعی و سنت‌های الهی» به قلم سید یحیی اخلاقی و «راهکارهای حمایتی اسلام از حقوق زن در عقد ازدواج» به قلم محمد تقی مناقبی از جمله مقالاتی است که در پانزدهمین شماره فصلنامه سفیر به چشم می‌خورد.

«ولایت و اداره اموال محجورین در فقه و حقوق» به قلم سید احمد حسینی حنیف و «قاعده نفی سبیل و عضویت کشور‌های اسلامی در سازمان‌ها بین‌المللی» به قلم سید حسین حسینی، «بررسی شهادت ذی‌نفع در فقه و حقوق به قلم فتحی و «شرط خلاف مقتضای عقد» به قلم سید جواد سجادی از دیگر عناوینی است که در این مجله آمده است.

گفتنی است فصلنامه تخصصی «سفیر» به مدیر مسئولی محمد حسینی مهدوی‌مهر از سوی مجتمع آموزش عالی المصطفی‌(ص) مشهد در حوزه علمیه اسلامی منتشر می‌شود.

علاقمندان برای ارتباط با دفتر این نشریه می‌توانند به نشانی مشهد،خیابان امام خمینی‌(ره) بازارچه سراب، جامعةالمصطفی‌العالمیه مکاتبه کرده و یا با شماره تلفن 2281661 -0511 تماس بگیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم