۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

«فرهنگ پویا» ویژه‌نامه عفت عمومی در اجتماع منتشر شد

«فرهنگ پویا» ویژه‌نامه عفت عمومی در اجتماع منتشر شد
هیجدهمین شماره فصلنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، «فرهنگ پویا» ویژه عفت عمومی در اجتماع در 160 صفحه منتشر شد.
کد خبر: ۶۰۰۹

به گزارش  خیمه مگ،فصلنامه فرهنگ پویا، نشریه دانشجویی دفتر پژوهش‌های فرهنگی شماره جدید خود را به صورت ویژه‌‌نامه‌ ای با عنوان «عفت عمومی در اجتماع» در پاسداشت از کیان عفاف و حجاب همراه با مطالب و مقالات متنوع در این رابطه منتشر کرده است.

در بخشی از سر مقاله این نشریه با عنوان «خروش امت اسلامی علیه بی‌عفتی» که به قلم مدیر مسئول آن، سید احمد رهنمایی به تحریر درآمده است. چنین می‌خوانیم؛ متاسفانه در سال‌های اخیر برخورد مسئولین و به تقلید از آنان، رویارویی مردم با مساله حجاب و عفاف، منفعلانه و ناشایست بوده است.

حضور و خودنمایی افراد بدحجاب و بی‌عفاف در پاره‌ای از مراکز و سازمان‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، دانشگاهی، دریایی، هواپیمایی و... بسیار زشت منظر و نامقبول است. از طرفی، برخوردهای قانونی و شرعی با این پدیده‌ها ناپسند، بسیار ضعیف و ناچیز می‌باشد.

گو اینکه همه اعم از مسئولین و مردم، خواص و عوام ترجیح می‌دهند همچنان نظاره‌گر اوضاع و شرایط وخیم بدحجابی باشند و با این همه،سکوت اختیار کنند به رغم توصیه‌های اکید مقام‌معظم‌رهبری، هنوز از فعالیت‌های ارشادی «توجیهی و هدایتی» خبر نیست و یا اگر هم هست بسیار بسیار اندک است.

زنگ خطر به گوش می‌رسد، وضعیت قرمز است، تهدید جدی است تا آنجا که امیدواری دشمنان به براندازی نرم و خاموش همچنان به قوت خود باقی است.

باید کاری کرد و تلاش خداپسندانه‌ای را در تمامی سامانه‌های آموزشی، فرهنگی، اداری و تجاری، از مهد کودک‌ها تا دانشگاه‌ها، از سازمان‌ها و ادارات دولتی تا مراکز تولیدی و تجاری، سامان داد و تا دشمنان از نیل به مقاصد و اهداف شوم خود نا امید نگردیده‌اند، از پای نباید نشست.

از هم‌اکنون باید هنگامه‌ای ملی ایجاد کرد و امت اسلام را علیه بدحجابی خروشاند، رسانه ملی در این خصوص مسئولیت بزرگی بر دوش دارد در چارچوب یک طرح ملی برای مبارزه با بدحجابی به پا خواست و میهن اسلامی را از لوث بدحجابی و بی‌عفتی نجات داد و فضا را به زیور حجاب و عفاف مزین کرد.

مفهوم‌شناسی حجاب، پیام عفاف و اخلاق در ادیان ابراهیمی، «این؛ جاده در دست تعمیر است» و راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب از جمله عناوین بخش اندیشه شماره 18 مجله فرهنگ پویا است.

«فمنیسم؛ نه مرد... نه زن،‌هیچ»، «زندگی قرآنی، بهترین زیستن است» (مصاحبه با خبرنگار برتر زن جهان اسلام از کشور اندونزی)، «زن به معراج رود از دامن مرد» و «زن مسلمان، مقابل دوربین همگان» (مصاحبه با خبرنگار 26 ساله بوسنیایی) از جمله مطالبی است که در بخش گفت وگوی این مجله می‌خوانیم.

کلید مشکل حجاب نزد آقایان است، «وقتی مد، مجوز بی‌عفتی صادر می‌کند»، پشت پرچین ارتباط دو جنس، ما فقط یک عروسک نیستیم و اهمیت پوشش در ملل عالم از عناوین مهم دیگری که در بخش اجتماعی «فرهنگ پویا» شاهد آن هستیم.

ادب و هنر، گزارش و حرف آخر از دیگر بخش‌های این مجله است، که در آنها عناوینی مثل «هنر هفتم» در چنبره ستارگان کاغذی،‌ نگاهی به نمایشگاه ریحانه‌ها، اخبار و «معبری در میدان مین شیطان» درج شده است.

گفتنی است مجله «فرهنگ پویا» به صاحب امتیازی حجت‌الاسلام مجتبی مصباح و مدیر مسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد رهنمایی به صورت فصلنامه با قیمت 1000 تومان منتشر می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای ارتباط با دفتر مجله و تهیه آن با نشانی قم، بلوار امین، 20 متری گلستان، کوچه 4 پلاک 31 و شماره تلفن 8-2113667 -0251 در ارتباط باشند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم