۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰

جدیدترین شماره اخبار شیعیان بر روی میز مطبوعات قرار گرفت

جدیدترین شماره اخبار شیعیان بر روی میز مطبوعات قرار گرفت
هفتاد و سومین شماره ماهنامه خبری و تحلیلی «اخبار شیعیان» از سوی موسسه شیعه‌شناسی روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۶۴۲۶

به‌گزارش خیمه مگ، ماهنامه خبری و تحلیلی شیعیان جهان، با هدف اطلاع‌رسانی جوامع شیعی جهان نسبت به حوادث و رویدادهای فرهنگی زندگی اجتماعی و سیاسی آن‌ها، اقدام به مصاحبه وگردآوری اخبار از منابع مختلف می‌نماید.

«عطارد علم و دانش، الگوی ستودنی و الهام بخش» عنوان گفت‌وگویی است که این نشریه با آیت‌الله عطاردی انجام داده است.

آیت‌االله عطاردی در این گفت‌‌وگو به چگونگی ورود ایشان به عرصه مسندنگاری اشاره کرده و آورده است که به دلیل علاقه به کار حدیثی، حدود سال 1340 ه ش برای اولین بار کتابی در خصوص حضرت عبدالعظیم حسنی نوشتم.

در قسمتی از این مصاحبه استاد عطاردی عنوان می‌کند: قدیمی‌ترین کتاب حدیثی شیعی موجود، «قرب الاسناد حمیری» و بعد از آن «محاسن برقی»، سپس «تفسیر علی‌بن‌ابراهیم» و در مرتبه بعد «اصول و فروع شیخ کلینی» می‌باشد.

وی ادامه می‌دهد: یکی از موضوعاتی که درباره خراسان تحقیق کردم موضوع حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) است که به دلیل اهمیت و گستردگی این موضوع اصلاً آن را از دیگر عناوین کتاب خراسان جدا کردم و خود به صورت موضوعی مستقل درآمد و به تحقیق و بررسی جامعی در خصوص حضرت امام رضا (ع) پرداختم و کلیه اخبار ایشان را از کتب حدیث و سیره رجال تاریخ و ادب اعم از شیعه و سنی بررسی کردم، این کتاب پس از حدود سه تا چهار سال تحقیق به طور مستقل به نام مسند ابوالحسن الرضا(ع) منتشر شد.

وی افزود: قدیمی‌ترین و مشهور ترین کتاب حدیثی اهل سنت نیز «مصنف‌ابن‌ابی‌شیبه» و «مصنف‌عبدالرزاق‌صنعانی» است. و مجلدات عبدالرزاق نیز 10 یا 12 جلد می‌باشد. اما کتاب‌های این دونفر به هر دلیلی، مورد عنایت اهل‌سنت قرار نگرفت با این‌که ابن‌ابی‌شیبه، استاد بخاری است. عبدالرزاق؛ هم معاصر امام رضا(ع) بوده، ولی به دلایلی اهل‌سنت به کتب او نیز توجه نکرده و نگذاشتند که مطرح شود. اما صحیح بخاری، صحیح مسلم و... که بعدا نوشته شدند، مورد اقبال اهل‌سنت قرار گرفتند.

برخی عناوین اخبار شیعیان شامل: «رونمایی از پورتال کنسرسیوم محتوای ملی»، «گردهمایی بزرگ شیعیان کانادا»، توصیه به دولتمردان آذربایجان»، «حمله به عزاداران حسینی در پاکستان»، «اسلام، سیاست و صلح، شعار جدید علمای بحرین»، «خونریزی آل‌سعود در قطیف»، «دخالت برخی سیاستمداران در توطئه کودتا»، « بان‌کی‌مون، خادم قدرت‌های بزرگ است»، «پاسدار غدیر(علامه عبدالحسین امینی)» و‌«شیعیان ساکن در هورهای جنوب عراق»مقاله‌ای از دکتر سجاد دادفر و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام محمد سعید نعمانی تحت عنوان «فیلی‌ها، حلقه وصل اقوام عراقی» می‌باشد.

هفتاد و سومین شماره از ماهنامه «اخبار شیعیان» به صاحب امتیازی موسسه شیعه‌شناسی و مدیر مسئولی محمود تقی‌زاده داوری، در 36 صفحه و با قیمت یک‌هزار تومان منتشر شده‌است.

علاقه‌مندان جهت ارتباط با نشریه می‌توانند به نشانی: قم- صندوق پستی 6139-37155 مکاتبه نمایند و یا با تلفن 2804655 تماس بگیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم