۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

هشدار آیت الله العظمی مکارم نسبت به تبعیت از فرهنگ غرب

هشدار آیت الله العظمی مکارم نسبت به تبعیت از فرهنگ غرب
حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به تبعیت از غربی‌ها در مسایل فرهنگی کشور هشدار دادند.
کد خبر: ۶۴۸۷

به گزارش  خیمه مگ، این مرجع تقلید، صبح امروز طی سخنانی در ابتدای درس خارج فقه خودتصریح کردند: ما از لحاظ سیاسی در نقطه مقابل مستکبران و غربی‌ها قرار داریم و استقلال سیاسی خود را حفظ می‌کنیم و برایش هزینه می‌دهیم، اما متاسفانه از نظر فرهنگی از غربی‌ها و آمریکایی‌ها تبعیت می‌کنیم و این نگران کننده است.

ایشان افزودند: متاسفانه صدا و سیمای ما کم کم به سوی فرهنگ غرب می‌رود ، لباس‌های جوانان، همایش‌ها و پوشش و حجاب زنان هم دارد رنگ و بوی غربی به خود می‌گیرد.

معظم له همچنین با اشاره به این که حتی در زمینه مسایل ورزشی هم این نگرانی وجود دارد، خاطر نشان کردند: مدیران فرهنگی جامعه باید بدانند، اگر به دنبال فرهنگ غرب برویم، خدای ناکرده این دغدغه وجود دارد که به تبع از دست دادن استقلال فرهنگی ، استقلال سیاسی ما نیز دچار خدشه شود.

* باید در عرصه فرهنگ مستقل باشیم

ایشان با بیان این که دشمنان می‌خواهند فرهنگ فاسد خود را بر ما تحمیل کنند، ابراز داشتند: ما همان گونه که از جهت سیاسی مستقل هستیم، باید از نظر فرهنگی نیز مستقل باشیم و پیرو فرهنگ منحط غرب نباشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفتند: ماه محرم فرصت بسیار مهمی برای حل این گونه مشکلات است، کما این که عاشورای حسینی دارای برکاتی است که همه ساخته‌ها و توطئه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند.

ایشان اضافه کردند: البته باید هوشیار بود که دشمن می‌خواهد عزاداری‌ها و عاشورای حسینی را از مسیرش منحرف کند و ما باید مراقب باشیم که این چشمه زلال حسینی همچنان جوشان و به دور از انحرافات و بدعت‌ها باقی بماند.

* قمه‌زنی حرام است

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به این که قمه زنی حرام است، تصریح کردند: دشمن می‌خواهد با انتشار عکس‌های قمه زنی در اینترنت، حیثیت شیعه را زیر سوال ببرد، البته کسانی که قمه زنی می‌کنند عموما احساسات پاکی دارند، اما باید دانست که عشق به امام حسین (ع) باید در راستای حفظ عظمت این دستگاه مقدس باشد و مایه سو استفاده دشمن قرار نگیرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز مباهله یادآور شدند:مباهله روز پیروزی معنوی اسلام و بیان عظمت اهل بیت (ع) می‌باشد و در این روز باید برای حل مشکلات جهان اسلام دست به دعا برداشت.

معظم له همچنین در ادامه با اشاره به برخی استثنائات غیبت ابراز داشتند: متاسفانه برخی از افراد در زیر چتر استثنائات و ضرورت‌ها، بهانه برای نفس خود وشیطان فراهم می‌کنند و خود را آلوده به گناه می‌نمایند.

ایشان تاکید کردند: نباید از استثنائات شرع سوء استفاده کرد، ضمن آن که نباید اجازه دهیم دیگران هم از این استتثنائات سو استفاده کنند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم