۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

انتقاد آیت‌الله العظمی مکارم از نبود نهاد قانونی امر به معروف

انتقاد آیت‌الله العظمی مکارم از نبود نهاد قانونی امر به معروف
یکی از مراجع تقلید عظام با انتقاد از این که امر به معروف و نهی از منکر متولی قانونی در کشور ندارد، گفت: باید نهادی قانونی و مستحکم در این زمینه تشکیل و این فریضه الهی را احیا کند.
کد خبر: ۶۴۹۱

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، شامگاه امروز در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای عرصه امر به معروف و نهی از منکر طی سخنانی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشتند: آن اندازه که اهمیت این فریضه در اسلام، هنوز برای عده‌ی زیادی شناخته نشده است؛ به طوری که اگر فقط به آیات و روایات استناد شود، می‌توان کتابی در این زمینه نگاشت.

* افتخار زندگی در نظام اسلامی

ایشان با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، بهترین امت‌ را ملتی دانستند که امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه کار انها باشد، افزودند: امنیت و آرامش در پرتو امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می‌شود و این افتخار ماست که در نظامی زندگی می کنیم که عده‌ زیادی شهید در این راه تقدیم کرده است

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که در هیچ زمانی به اندازه عصر حاضر ابزار گناه زیاد نبوده است، تصریح کردند: هر اندازه که منکرات زیاد شود، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر نیز افزون می‌گردد.

* بارها به مسئولین گوشزد کرده‌ام...

معظم‌له از نبود متولی قانونی برای احیای این فریضه الهی انتقاد کرده و ابراز داشتند: بنده بارها به این مطلب اشاره کرده و آن را به مسئولین گوشزد نموده‌ام و یکی از اصول قانون اساسی بر تشکیل چنین نهادی تاکید دارد و باید اهتمام ویژه‌ای به این امر گردد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه دادند: ما نمی‌خواهیم دعوا کنیم، بلکه هدف دعوت به سوی حق است، پس هرچه سریع‌تر باید این نهاد تشکیل شود.

این مرجع تقلید ضمن تاکید بر تشکیل و گسترش این نهاد قانونی خاطرنشان ساختند: اگر این نهاد تشکیل نگردد اولین گروهی که قربانی آن می‌شود جوانان می‌باشد و در صورتی که جوانان از بین بروند، پشتوانه نظام اسلامی از بین رفته و خالی می‌شود.

* مفاسد اخلاقی از مسائل سیاسی سر در می‌آورد

ایشان با بیان این مطلب که مفاسد اخلاقی سر از مسائل سیاسی در می‌آورد، یادآور شدند: نباید امر به معروف و نهی از منکر به یک هفته ختم شده، بلکه باید فراتر از آن بوده و گروه‌های باید تشکیل گردد که در سراسر کشور به این امر مهم بپردازد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم