۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی:طلبه سفیر هدایت است

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی:طلبه سفیر هدایت است
درکشور سخنرانی و حرف زیاد زده می شود جلسه و نشست فراوان برگزار می شود، اما باید حرفی زد که دارای ارزش بوده و انسان را به سمت حق دعوت کند.
کد خبر: ۶۴۹۲

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه صدوقی فاز دو با توصیه به طلاب در جهت تحصیل علوم دینی و تبلیغ آن گفتند: گام اول در طلبه شدن این است که انسان تصمیم خود را بگیرد و هدفش را از طلبه شدن مشخص کند.

ایشان با بیان این که روحانی و ملاشدن هنر نیست بلکه آنچه هنر است آدم شدن است، افزودند: روحانی تنها به درس خواندن و لباس پوشیدن نیست علمای بزرگ که در حوزه درخشیده اند در همین حجره ها درس خوانده اند و به کمالات رسیده اند.

معظم له با بیان این که علما هیچ وقت دنبال مدرک نبوده اند، خاطرنشان کردند: مدرک داشتن عیب نیست اما دنبال مدرک بودن و رفتن عیب است چرا که طلبه سفیر هدایت است.

*برای خدا درس بخوانید تا به شما افتخار کند

استاد خارج فقه حوزه با بیان این که یک عالم و روحانی می تواند منطقه ای را متحول کند، اظهار داشتند: طلبه باید توجه به اخلاق داشته باشد و سپس برای خدا درس بخواند تا خداوند به او افتخار کند که در این صورت توفیقات او در هدایت مردم و تبلیغ، روزافزون می شود.

*طلاب جلودار باشند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که کسی راه و روش دین را به مردم یاد دهد، اما خود به آن عمل نکند خداوند بر او غضب می کند، گفتند: طلاب در صورتی مصداق آیه «الذین یبلغون رسالات الله...» می شوند که معروف را بگویند و منکر را طرد کنند به شرط آنکه خود جلودار باشند نه این که به دیگران بگویند اما خود عمل نکنند.

*حرفی بزنید که به نفع مردم باشد

ایشان با بیان این که در قرآن باید دقت و تدبر کرد و نباید تنها به خواندن آن اکتفا شود تصریح کردند: در کشور سخنرانی زیاد است و حرف ها زیاد زده می شود اما آن حرفی ارزش دارد که گوش شنوا داشته باشد و مردم را به حق دعوت کند، نباید حرفی بزنیم که به نفع مردم نباشد بلکه باید مردم را به سوی حق دعوت کند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم