۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

تجليل آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی از پدر 5 شهيد

تجليل آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی از پدر 5 شهيد
حضرت آيت‌الله نوري‌همداني از مرحوم افراسيابي پدر 5 شهيد والامقام دفاع مقدس تجليل به عمل آورد.
کد خبر: ۶۴۹۳

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت الله نوری همدانی، صبح امروز، در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای بسیجی و مبلغان سازمان تبلیغات شهرستان های مختلف که در بیت معظم له برگزار شد اظهارداشتند: حفظ نظام و ارزش های انقلاب اسلامی وظیفه همگانی است و نظام جمهوری اسلامی تنها نظام ولایی در جهان است چون در فرهنگ اهل بیت‌(ع) تنها نظام مشروع، نظام ولایی است و سایر نظام ها طاغوتی و غیر مشروع هستند.

ایشان افزودند: در دین اسلام به مسئله جهاد بسیار تاکید شده و جایگاه والایی برای جهادگران و مجاهدین راه اسلام بیان شده البته باید توجه داشت که جهاد با جنگ متفاوت است.

ایشان بیان داشتند: در جهاد فرمانده و فرمانروایی بر عهده امام معصوم‌(ع) یا نائب معصوم‌(ع) است و اسلام هرگز به انسان ها اجازه نمی دهد، بدون اذن معصوم جانشان را به خطر اندازند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: در جهاد، هدف، اسلام و نظام اسلامی است، ولی در جنگ هدف حفظ و گسترش آب و خاک است.

ایشان با اشاره به تشيیع پیکر پدری که 5 فرزندش را در راه دفاع مقدس، هدیه کرده بود بیان داشتند: شاهد تشيیع پیکر پدری بودیم که 5 فرزند خود از 13 تا 40 ساله را قربانی نظام اسلامی کرده است، این کار آسان نیست ولی در برابر فرمان ولی فقیه با اشتیاق صورت گرفته است.

* گاهی برای از بین بردن فتنه باید دست به سلاح برد

حضرت آیت الله نوری همدانی در تبیین هدف جهاد با اشاره به آیات قرآن کریم تصریح کردند: هدف از جهاد از بین بردن فتنه ها، اجرای عدالت و یاری مستضعفین است، البته راه های ریشه کن کردن فتنه‌ها متفاوت است وگاهی باید برای ریشه کن کردن آنها دست به سلاح برد و قتال کرد.

معظم له عنوان کردند: کیفیت قتال و قصد و نیت در جهاد با جنگ متفاوت است، جهاد حتما با قصد و نیت خداوند صورت می گیرد، ولی جنگ با اهداف و نیات مادی صورت می گیرد.

ایشان بیان داشتند: اگر می خواهید مصداق جنگ را ببینید به شاهنامه فردوسی مراجعه کنید که هموراه صحبت از جنگ است و هرگز صحبت از دین و ارزش و جهان بینی الهی در میان نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: کیفیت جهاد در اسلام به این شکل است که نباید به زنان و کودکان خانه و درختان نهرها و جاده ها آسیبی رساند در حالی که در جنگ همه این موارد زیر پا گذاشته می شود.

 

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم