۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱

آیت الله العظمی سبحانی: غدیر در مدارس کشور تدریس شود

آیت الله العظمی سبحانی: غدیر در مدارس کشور تدریس شود
حضرت آیت‌الله سبحانی غدیر را یک واقعه تاریخی انکار ناپذیر دانسته و اظهار داشتند: واقعه غدیر باید در مدارس کشور تدریس شود و نباید آن را جز مطالب مطالعه ای کتاب ها قرار دارد.
کد خبر: ۶۴۹۹

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید در دیدار وزیر آموزش و پرورش که در بیت معظم له صورت گرفت، اظهار داشتند: یکی از آرزو های بزرگ و بلند ما از اول انقلاب این بود که آموزش و پرورش در اختیار روحانیت قرار بگیرد، البته نه به این معنی که روحانیت مستقیما مسئول امور آموزش و پرورش باشد، بلکه انتظار می رود بین حوزه و آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد تا روحانیون بتوانند در راه تربیت دینی دانش آموزان قدم هایی بردارند.

*از فرصت ها استفاده کنیم

ایشان افزودند: الحمدلله با پیروزی انقلاب بسیاری از نهادها در اختیار متدینین و مؤمنین و روحانیون قرار گرفت و در حال حاضر باید ازاین فرصت ها در جهت پیشبرد اهداف اسلام استفاده کنیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی خاطرنشان ساختند:‌ روحانیون که در مدارس و مساجد برای تربیت دینی جوانان و نوجوانان حضور مي‌يابند باید در حد امکان حافظ قرآن، مسلط به مفاهیم قرآنی و آشنا به زبان و ادبیات نوجوانان باشند تا بتوانند آموزه های دینی وقرآنی را به آنها انتقال دهند.

*آموزش قرآن به کودکان قبل از ورود به دبستان

معظم له با اشاره به روش مراکز اسلامی ترکیه، اظهار داشتند: در برخی مراکز اسلامی ترکیه قبل از این که کودک وارد مدرسه و دروس کلاسیک شود، یک سال آموزش قرآن می بیند و الفبا را با کلمات قرآن یاد می گیرد، بعد از آن وارد مدرسه و آموزش و پرورش می شود، اگر این روش در کشور ما هم به صورت گسترده و در سطح عمومی اجراء شود، ثمرات فراوانی خواهد داشت.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به طرح تحول در آموزش و پرورش، گفتند:‌ تحول در آموزش باید با تحول معلمان شروع شود و معلم ها باید طوری تربیت شوند که روح حاکم بر آنها، روح اسلامی باشد و گرنه هر قدر هم کتاب را عوض کنید و دروس را اسلامی، ثمره ای نخواهد داشت.

*تدریس علوم طبیعی و تجربی با استفاده از مبانی دینی

ایشان خاطرنشان ساختند:‌ دروس و علوم ما نباید بریده از خدا باشد، معلمان باید دروس طبیعی و علوم تجربی را طوری تدریس کنند که با مبانی دینی تناقض نداشته باشد و در کنار این تدريس گردش جهان و مسائل علمی، متذکر شوند که همه این ها با اراده و قدرت خدا صورت می گیرد.

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه تأکید داشتند:‌ لازم است در مدارس به مواد درسی قرآنی و معارف دینی اهمیت داده شود و موفقیت دانش آموزان را در این دروس مهم جلوه دهند، تا دیگر دانش آموزان هم به آموزش مباحث دینی تشویق شوند.

 

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم