۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

دشمن به شیعه و سنی رحم نمی‌کند

دشمن به شیعه و سنی رحم نمی‌کند
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: دشمنان با اسلام مشکل داشته و به همین دلیل شیعه و سنی برای آنها تفاوتی ندارد و به هیچ یک از آنان رحم نخواهند کرد.
کد خبر: ۶۵۰۵

به گزارش خیمه مگ، معظم‌له، صبح امروز در اولین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی 90-89 در مسجد اعظم قم اظهار داشتند: اهانت به قرآن کریم باعث بیداری هر چه بیشتر مسلمانان شد.

این مرجع تقلید، افزودند: اهانت به قران کریم توسط گروهی از صهیونیست‌های آمریکایی صورت گرفت که به دنبال راه‌اندازی اختلاف بین اسلام و مسیحیت بودند تا بدین طریق نگاه مردم را از جنایات رژیم صهیونیستی منحرف کنند.

ایشان ادامه دادند به هر حال جنایت بسیار بزرگی صورت گرفت که مسلمانان نیز عکس‌العمل بسیار بزرگتری نشان دادند.

*جوانان در صف اول راهپیمایی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به راهپیمایی اعتراضی روز گذشته مردم بعد از نماز جمعه، گفتند: به کوری چشم دشمنان که می‌خواستند جوانان از اسلام فاصله بگیرند، روز گذشته راهپیمایی بسیار کم نظیری داشتیم که جوانان در صف اول آن بودند.

*مردم پای اعتقادات ایستاده‌اند

معظم‌له خاطرنشان ساختند: اگر بحث مقدسات در میان باشد، همچنان مردم پای اعتقادات خود هستند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: نشاط اسلامی در شیعه و سنی بوجود آمده، با این عکس‌العمل‌های خوب نسبت به اهانت به قرآن، دشمنان درس عبرت بسیار بزرگی گرفتند.

ایشان افزودند: اهانت به قرآن باعث نفرت هر چه بیشتر مسلمانان از دشمنان و مخصوصا صهیونیست‌ها شد که نتیجه آن چیزی جز بیداری اسلامی نبود.

*رویکرد جهانیان به قرآن افزایش یافت

این مرجع تقلید، تصریح کردند: بعد از این اهانت علاوه بر هوشياري مسلمانان رویکرد مردم جهان نیز به قرآن بیش از پیش شد و از این طریق برخی به قرآن گرایش پیدا کردند.

معظم‌له با بیان این‌که از ابراز احساسات مسلمانان و مخصوصا ایرانیان تشکر می‌کنیم ابراز امیدواری کردند؛ مسلمین جهان در برابر تمامی دشمنان متحد و یک صدا باشند و بدانند که دشمنان با اسلام مشکل دارند و شیعه و سنی در چشمشان تفاوتی نمی‌کند.

*وهابيت از آمریکا و صهیونیست‌ها دستور می‌گیرند

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع توسط فرقه ضاله وهابیت، اظهار داشتند: تخریب قبور اهل‌بیت‌(ع) هشتاد سال پیش به دست جنایتکاران وهابی صورت گرفت که اربابانشان آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

ایشان بیان داشتند: یک سوال از وهابیان داریم و هر کدام از آنها که می‌توانند پاسخ بگویند که آیا سرزمین وحی و قبور ائمه بقیع‌(ع) متعلق به گروه خاص از مسلمانان است؟

این مرجع تقلید تاکید کرده‌اند است: مسلمانان باید بیدار شوند و بدانند که چنین اماکن مقدسی، مراکزی فرهنگی و متعلق به تمامی کشورهای اسلامی است که می‌توان چنین اماکنی را نماد‌هایی برجسته برای اسلام دانست.

ایشان گفتند: وهابیون درصد ناچیزی از اهل سنت هستند که معقتدند، ساخت بارگاه برای ائمه اطهار‌(ع) نوعی بت‌پرستی و به همین دلیل آن را خراب کرده‌اند و باید از آنان پرسید، اگر قبور ائمه را تخریب می‌کنید پس چرا در مورد قبر پیامبر‌(ص) چنین نظری ندارید؟

این مرجع تقلید در ادامه افزودند: وهابیان بدانند اگر قبور ائمه اطهار (ع) را تخریب کنند، نمی‌توانند باعث تخریب قلبی مردم نسبت به ا ئمه اطهار‌(ع) شوند، بلکه بالعکس محبت مردم نسبت به ائمه بیش از پیش خواهد شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم