۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

خاطره‌اي جالب از علاقه مقام معظم رهبری به علامه عسكری

خاطره‌اي جالب از علاقه مقام معظم رهبری به علامه عسكری
آیت‌الله مقتدایی نقل می‌کند، در فاطمیه‌ای، شام خدمت مقام معظم رهبری بودیم که علامه عسگری هم حضور داشتند، رهبر معظم انقلاب نسبت به علامه بسیار تواضع نمودند و شخصاً غذا را به ایشان تعارف کردند.
کد خبر: ۶۵۰۶

به گزارش خیمه مگ،مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار اعضای ستاد برگزاری اولین جشنواره علامه عسکری با بیان این که معرفی بزرگانی همچون آیت‌الله عسکری برای طلاب بسیار با ارزش است به بیان خاطره‌ای از علاقه رهبر معظم انقلاب به علامه اشاره کرد و گفت: در فاطمیه‌ای كه خدمت مقام معظم رهبری بودیم علامه عسکری هم حضور داشتند بعد از مراسم عده‌ای برای شام ماندند از جمله آنها علامه عسکری بود. مقام معظم رهبری از روی علاقه نسبت به ایشان بسیار تواضع می‌نمودند؛ به طوری که آقا خود برای علامه دوغ می‌ریختند و غذا را شخصا به ایشان تعارف نمودند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که چنین کارهای عظیم و با ارزشی برای اسلام انجام داده، مستحق این تواضع است و باید به طلاب معرفی شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه همچنین با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج شبهات در جامعه یادآور شد: دشمنان اسلام و استکبار جهانی از طریق تحریم‌ها نتوانست لطمه‌ای به نظام بزند؛ بنابراین از راه القا شبهه می‌خواهد اعتقاد مسلمانان را تضعیف کند.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این که الفاظ علامه عسکری از لحاظ متقن و مستند بودن دارای استحکام بالایی است، افزود: اگر کتاب های بزرگان خلاصه نویسی و به زبان های مختلف ترجمه شود و گسترش یابد، بسیار خوب است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که مردم دنیا علاقمند به اسلام هستند، خاطرنشان کرد: کشتی‌های غول‌پیکر که برای تجارت به کشور می‌آیند؛ دارای چندین خدمه هستند اگر مبلغینی آشنا به زبان‌های بین المللی به میان آنان بروند و محصولات فرهنگی را در اختیار آن‌ها قرار دهند، بالاترین تبلیغ خواهد شد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمادگی دارند تا برای احیا آثار علامه و معرفی اندیشه‌های ایشان به طلاب، موسسه علامه عسگری را یاری نمایند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین‌زاده، مدیر عامل موسسه علامه عسکری نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های موسسه گفت: بعد از مرحوم علامه عسکری، موسسه کارهای بزرگی از جمله بحث بازنگری علمی و محتوایی و ویراستاری و تلخیص موضوعی آثار ایشان را آغاز کرده است.

وی، ترجمه آثار علامه به ده زبان زنده دنیا را از دیگر فعالیت‌های موسسه بر شمرد و افزود: در نظر داریم جشنواره علامه عسکری به صورت دو سالانه برگزار کنیم که کارهای مقدماتی اولین جشنواره از غدیر سال 88 شروع شده و امیدواریم غدیر سال 90 به اتمام برسد.

دبیر جشنواره علامه عسکری خاطرنشان کرد: تدریس کتب علامه به خصوص «معالم‌المدرستین و نقش ائمه‌(ع)» برای عده‌ای از طلاب در دستور کار قرار دارد که در همین راستا تفاهم نامه‌ای با موسسه مذاهب اسلامی منعقد شده است.

مدیر عامل موسسه علامه عسگری همچنین خواستار همکاری بخش‌های مختلف حوزه در راستای ترویج اندیشه‌ها و آثار علامه در جامعه شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم