۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

یادمان علامه عسکری برگزار می‌شود

یادمان علامه عسکری برگزار می‌شود
مراسم سومین سالگرد ارتحال مروج مکتب اهل‌بیت‌(ع)، علامه سیّد مرتضی عسکری‌(ره) با حضور علما، فضلا، اساتید و طلاب و عموم ارادتمندان سلسله جلیله روحانیت در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۸

به گزارش خیمه مگ،دفتر «مؤسّسۀ علمی ـ فرهنگی علامه عسکری» در قم، با صدور اطلاعیه‌ای، از اقشار مختلف مردم، بویژه اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب علوم دینی دعوت به عمل آورده تا در این مراسم معنوی که پنج‌شنبه، 25 شهریور ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم، در جوار بارگاه ملکوتی کریمۀ اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) برگزار می‌گردد، شرکت نمایند.

همچنین در این مراسم حجة الاسلام و المسلمین مبلّغی از فضلای حوزه و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به ایراد سخن خواهد پرداخت.

خاطرنشان می‌شود، علامه عسکری که پدرانش در دورۀ صفوی از سبزوار به ساوه مهاجرت کرده و «شیخ الاسلام» این شهر بوده‌اند ـ در سال 1332 ق. در سامرّا، از پدر و مادری ایرانی به دنیا آمد و از کودکی به فراگیری دروس حوزوی پرداخت. او که در جوانی چند سالی را هم در حوزۀ علمیه قم سپری کرد، دروس سطح و خارج فقه و اصول را در سامرّا و نجف، نزد علمای تراز اوّل آن روزگار گذراند.

ضرورت اصلاح و بازنگری در منابع درسی حوزه، به گونه‌ای که از حالت تک بُعدی خارج شده، پاسخ‌گوی نیازهای روزافزون روزگار خود باشند، وحدت مسلمانان، اعم از شیعه و سنّی، معرّفی مکتب اهل‌بیت‌(ع) و ویژگی‌های آن، ارائۀ راه‌ حلّ برخی از معضلات کلامی ـ اعتقادیِ رویاروی تشیع، پاسخگویی به شبهات دینی مطرح شده؛ مناظره با علمای اهل سنّت و دیگر ادیان و ...، از مهم‌ترین دغدغه‌های علامه عسکری بود.

ایشان با نوآوری و مطرح کردن ابتکارات بدیع علمی همچون «وحی قرآنی» و «وحی بیانی» یا «مکتب اهل‌بیت‌(ع)» و «مکتب خلفا»، و تألیف آثار گرانسنگی چون: «معالم المدرستین»، «القرآن الکریم و روایات المدرستین»، «عقاید الاسلام من القرآن الکریم»، «عبد الله بن سبأ و أساطیر اُخری» و «نقش ائمه‌(ع) در احیای دین»، نام خود را در زمرۀ مدافعان حقیقی اسلام ناب، ثبت نمود.

علامه عسکری، پس از عمری جهاد خستگی ناپذیر، و تلاش بی‌وقفه در راه اعتلای مکتب اهل بیت‌(ع)، در شهریور ماه 1386، در سن 96 سالگی، به لقاءالله پیوست.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم