۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

از هیاهو دست بردارید، به فکر تولید علم باشد

از هیاهو دست بردارید، به فکر تولید علم باشد
متاسفانه در سالهای اخیر سایه هیاهو بر مملکت طنین افکنده، اگر می خواهید کشوری آگاه ، پیشرفته و مطابق با فرمایشات امام راحل داشته باشید، باید از این هیاهو ها دست بردارید و به فکر تولید علم باشید.
کد خبر: ۶۵۲۲

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت الله سبحانی، شامگاه روز در دیدار کارکنان پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به موقعیت علم در دین اسلام اظهارداشتند: همه ملل جهان، علم را برتر می دانند و همه امت ها بر آن اهمیت می دهند ولی اسلام نگاهش متفاوت است و هر علمی را محترم نمی داند.

ایشان افزودند: علمی در اسلام محترم و مفید است که در مسیر سعادت دنیا و آخرت باشد و همه علوم دانشگاهی و حوزوی باید در مسیری باشد که از یک سو دنیا را آباد کندو از سوی دیگر به فکر آخرت باشد و از آن غافل نباشد.

معظم له تاکید کردند: متاسفانه در سالهای اخیر سایه هیاهو بر مملکت طنین افکنده، اگر می خواهید کشوری آگاه ، پیشرفته و مطابق با فرمایشات امام راحل داشته باشید، باید از این هیاهو ها دست بردارید و به فکر تولید علم باشید.

*اسلام ايمان و علم را در كنار هم توصيه مي‌كند

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: دیدگاه اسلام مانند دیدگاه پاپ و مسیحیت نیست که فقط دعوت به ایمان کند، بلکه علم را در کنار ایمان سفارش می کند و باید این دو را در کشور مان در کنار هم پیش ببریم و فاصله‌ای میان آنها نباشد.

ایشان توصیه کردند: کوشش کنید علم، شما را به سوي خدا هدايت کند؛ زيرا علم مانند سکه، دارای دو روی مادی و غیر مادی است، یعنی یک روی آن به مادیات و طبیعیات می پردازد و روی دیگر ان به خداوند و اسرار نهفته عالم، بنابراین باید از دو روی سکه سخن گفت و به یکی از آنها اکتفا نکرد، چون در غیر این صورت به دانشگاه و دانشجو و نظام خیانت کرده اید.

* انتقاد از برخی دانشگاه‌ها

معظم له بیان داشتند: متاسفانه در برخی دانشگاه ها هنوز اسلام محض وجود ندارد و گاهی مطالبی عنوان می شود که کاملا مخالف اسلام و دین است و طرح آن موجب خاموش شدن چراغ دین در میان دانشجویان جوان می شود، که باید دقت بیشتری داشته باشیم.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: در اهمیت علم از منظر اسلام همین بس که اولین آیات نازل شده بر دانش و علم تاکید دارد و نشان می دهد که اسلام دین دانش و رهایی از جهالت است.

ایشان افزودند: در قران کریم بیش از 700 بار ماده علم تکرار شده که نشان از اهمیت آن در نگاه اسلامی دارد، همچنین پیامبر‌(ص) در روایتی تصریح کردند که «صدای قلم علما همه حجاب‌ها را پاره می کند به انسان را به مقام ربوبی می رساند.»

* استقلال کشور در سایه فرهنگ مستقل تحقق می‌یابد

حضرت آیت الله سبحانی در پایان گفتند: دانشگاه ها ، حوزه ها و دبیرستان ها باید تولید کننده علم باشند و فقط از غرب كپي نکنند و اگر هیاهو در مملکت اسلامی کمتر شود و به واقعیات بپردازیم، قطعا تولید علم افزایش می یابد و استقلال کشور در سایه فرهنگ مستقل است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم