۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط کنند

دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط کنند
رژیم صهیونیستی مصداق کامل نهی آیات الهی مبنی بر ممنوعیت و حرمت ارتباط با این رژیم غاصب است؛ بنابراین دولت های اسلامی ارتباط با این رژیم را قطع کنند.
کد خبر: ۶۵۲۳

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت الله سبحانی در ادامه درس تفسیر سوره ممتحنه که در مجتمع آموزشی عالی فقه قم(حجتیه) برگزار شد، اظهارداشتند: آیه هشتم و نهم سوره ممتحنه خطوط سیاسی کشورهای اسلامی و حکومت اسلامی را بیان می کند و به روشنی تبیین کرده که با چه گروهی از کفار ارتباط داشته یا ارتباط خود را قطع کنند.

ایشان افزودند: مطابق این دو آیه هرگونه ارتباط و تعامل با کفاری که با مسلمانان جنگ مذهبی داشته و آنهارا از خانه و کاشانه خود بیرون رانده اند و تظاهر به اخراج آنها نموده‌اند، ممنوع و حرام است.

معظم له بیان داشتند: مصداق واضح مفاد این آیات رژیم صهیونیستی است، چون هر سه ویژگی را دارا است و با مسلمانان جنگ کرده و فلسطینیان را از خانه و کاشانه خود رانده است.

* ارتباط با رژیم صهیونیستی حرام است

ایشان تصریح کردند: هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر قدس از نظر قرآن کریم حرام و ممنوع است، ولی متاسفانه برخی دولت ها همچنان با آن ارتباط دارند.

معظم له عنوان کردند: میان مردم مسلمان با برخی دولت های آنها تفاوت است یعنی گرچه مردم یک کشور مسلمان هستند، ولی متاسفانه حاکمان به معنای واقعی مسلمان نیستند و بر خلاف آیات قرآن کریم با آنها ارتباط و تعامل دارند و باعث شدند رژیم غاصب صهیونیستی جای پای خود را در منطقه محکم کند.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: اگر تمام کشورهای اسلامی به این آیه عمل می کردند و به این رژیم نفت و بنزین نمی فروختند و کانال سوئز را در اختیار آن قرار نمی‌دادند و ارتباط خود را با آن قطع می کردند، این رژیم این گونه گستاخ نبود و از منطقه می رفت.

* فلسطین متعلق به جامعه اسلامی است

معظم له تصریح کردند: برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها، ستم کردن به توده امت مسلمان و مردم فلسطین است.

ایشان گفتند: برخی افراد به طور غیر صحیح مسئله فلسطین را مسئله عربی جلوه دادند، تا کشورهای مسلمان غیر عربی حق مداخله نداشته باشند؛ در حالی که فلسطین مسئله اسلامی است، چون قبله اول مسلمانان و قبور انبیا در این سرزمین است؛ بنابراین مسئله اسلامی است و متعلق به جامعه اسلامی دارد.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: متاسفانه برخی از دول کشورهای اسلامی هنوز از خواب بیدار نشدند و برخی خود را به تغافل می زنند و نمی خواهند به این حرف ها ترتیب اثر دهند.

* اسلام هرگز جنگ طلب نیست

ایشان تاکید کردند: اسلام هرگز جنگ طلب نیست و دین منطق است، ولی زمانی که با منطق نشود حریف کسی شد و او در مقابل با توپ و خمپاره جواب دهد، باید با منطق زور وارد شد.

معظم له گفتند: نمی توان در برابر کسی که با زور قصد تهاجم دارد با منطق صحبت کرد، بنابراین اسلام دستور جنگ و قتال با کفار را صادر کرده است.

ایشان در پایان با اشاره به آیه دهم این سوره عنوان کردند: در این سوره شش حکم الهی نازل شده که از جمله آنها حرمت ازدواج زن مسلمان با کافر است و من تعجب می کنم که برخی با توجه به این آیات ازدواج با کفار را جایز می دانند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم