۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

مسیحیان به نفرت مسلمانان علیه خود دامن نزنند

مسیحیان به نفرت مسلمانان علیه خود دامن نزنند
یکی از کشیشان مسیحی از جامعه مسیحیت خواسته که روز 11سپتامبر هر کجا هستند قرآن را آتش بزنند، که این عمل توسط علمای الازهر و شیعه محکوم شد، ما به آنها هشدار می‌دهیم که بیشتر از این دامن به نفرت عمومی مسلمانان نسبت به خود نزنند.
کد خبر: ۶۵۲۴

به گزارش خیمه مگ، معظم‌له، امروز بعد از فریضه ظهر وعصر در سلسله مباحث تفسیرخود در حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) با اشاره به مطلب فوق اظهار داشتند: کشیشان مسیحی باید بدانند این نوع اظهار نظرها مایه نفرت مسلمانان از آنها می‌شود و مسلمانان خواستار همزیستی با همه مذاهب و ادیان الهی هستند.

ایشان ادامه دادند: غیر از رژیم صهیونیستی که یک تشکیلات جاسوسی است ما با همه ادیان آسمانی و مذاهب همزیستی مسالمت آمیز داریم.

* جنایات القائده چه ربطی به قرآن دارد

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کردند: اگر گروهی اندک بنام القاعده جنایت می‌آفرینند چه ربطی به قرآن دارد.

معظم‌له گفتند: قرآن مربوط به یک و نیم میلیارد مسلمان است در حالی‌که القاعده گروه اندکی است که اگر پیرو شیطان نباشندو جنایت نکنند می‌توانند در میان مسلمانان زندگی کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: بزرگان مسیحی جلوی این حرف‌ها را بگیرند تا به نفرت عمومی مسلمانان نسبت به خود دامن نزده باشند.

ایشان در ادامه به سرنوشت قوم شعیب اشاره و گفتند: پیامبران دلایل و سلاح فراوانی برای اثبات رسالت خود داشتند که یکی از آنها، دلیل عقلی برای صاحبان عقل و خرد بود، که با استدلال حقانیت را می‌پذیرند.

معظم‌له معجزه را دلیل و سلاح دیگر پیامبران برای اثبات خود در میان مردم عادی بر شمرده و بیان داشتند: تهدید به عذاب الهی از دیگر سلاح‌های پیامبران برای اشخاص لجوج، متکبر و متعصب بود.

این مرجع تقلید با اشاره به عذاب‌هایی که قوم‌های مختلف گرفتار آن شده‌اند یادآور شدند: عذاب‌ها برای شدت عمل کسانی است که به آخر خط رسیده‌اند و الا رحمت خداوند بسیار عظیم است که بعنوان نمونه از 114 سوره قرآن 113 سوره رحمت و یک سوره عذاب است.

* پاسخ انسان‌های بی منطق، زور است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه قوم شعیب در مقابل منطق و استدلال پیامبر خویش را به سنگسار تهدید کردند، گفتند: پاسخ انسان‌های بی‌منطق، زور و تحریم‌های اقتصادی و جنگ است، چرا که حرف حساب ندارند.

* از تاریخ عبرت بگیریم

ایشان با بیان این‌که سر نوشت گذشتگان مربوط به گذشتگان نیست و ما هم باید مراقب باشیم، افزودند: حکم و سنت‌الهی در گذشته و امروز یکی است و دنیای امروز هم اگر سرکشی کند، دچار عذاب خواهد شد.

این مرجع تقلید ادامه دادند: صاعقه بسیار نیرومند از آسمان به سوی قوم شعیب آمد که همراهش موج انفجاری حاصل شد و همه آنها را به زمین انداخت.

* مراقب باشیم دچار سرنوشت قوم شعیب نشویم

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تاریخ را درس آیینه عبرت و سایه بیداری بر شمرده و گفتند: اگر ما هم در مسیر قوم شعیب قرار بگیریم دچار سرنوشت آنها خواهیم شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم