۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

رژیم صهیونیستی با وجود کلاهک های هسته اي خار و ذلیل است

رژیم صهیونیستی با وجود کلاهک های هسته اي خار و ذلیل است
قدرت و تسلط بر دنیا در گرو توان نظامی و سلاح اتمی نیست؛ به طوری که رژیم صهیونیستی با برخورداري از سلاح‌ها و کلاهک‌های هسته‌ای، در بین ملت‌ها خار و ذلیل است.
کد خبر: ۶۵۲۶

به گزارش خیمه مگ، معظم له، امروز در ادامه درس تفسیر سوره حشر که با حضور طلاب و فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم در مدرسه عالی فقه قم برگزار شد، اظهارداشتند: یقین دارم صهیونیست‌ها توسط خدواند خلاق متعال، به زودی خار می شوند و این ذلت نه از راه نظامی، بلکه بخاطر ترس از امت اسلامی در وجود آنها نمایان خواهد شد و با وجود همین سلاح های هسته ای خار وذلیل می شود.

* صهیونیست‌ها برای همیشه خاورمیانه را ترک می‌کنند

ایشان افزودند: رعب و وحشتی که از مسلمانان جهان بر دلهای آنان خواهد افتاد، استحکامات، بمب ها و کلاهک های هسته ای آنها را تحت شعاع قرار خواهد داد و صهیونیست‌ها برای همیشه منطقه خاورمیانه را ترک خواهند کرد.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: قطعا همان گونه که خداوند کفار قریش را مغلوب مسلمین کرد، صهیونیست ها را به خاک ذلت خواهد کشید و مغلوب می کند.

* راهبرد نظامی، تنها راه‌کار غلبه بر دشمنان نیست

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه« سَنُلْقِي فِي قُلُوبِ الَّذِينَ كَفَرُوا الرُّعْبَ بِمَا أَشْرَكُوا بِاللَّهِ مَا لَمْ يُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ وَبِئْسَ مَثْوَى الظَّالِمِينَ »( آل عمران : 151 ) و« هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ»( الحشر : 2 ) بیان داشتند: این دو آیه تصریح می کند که تنها راه غلبه بر دشمنان اسلام راه نظامی نیست، بلکه با استفاده از راه های معنوی مانند ایجاد رعب و وحشت در قلوب دشمنان از طریق اتحاد مسلمین، می‌توان در مقابل آنان ایستاد و پیروز شد.

معظم له گفتند: هر قوم و جمعیتی که رعب و ترس آنها را فراگیرد، هرچند قوی ترین نیروی نظامی و مجهز ترین تجهیزات را داشته باشد، قطعاً مغلوب خواهد شد.

ایشان، تاریخ را مایه عبرت همگان به ویژه مسلمانان دانسته و عنوان کردند: جنگ بدر نمونه آشکار و کاملی است که نشان داد با این که مسلمانان فقط 313 نفر بودند و چند شتر و دو اسب داشتند به خواست خدا بر لشکر کفار قریش که بیش از 900 نفر بودند غلبه کردند، چون خداوند در دل کفار رعب و وحشت انداخته بود.

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: قلعه های فدک که قوم بنی نضیر آنهارا احداث کرده بودند نیز بدون جنگ و خونریزی و حتی پرتاب یک تیر توسط مسلمانان فتح شد و این حادثه عبرتی شد تا مسلمانان بدانند قوی ترین استحکامات و قلعه ها به خواست خدا نمی توانند مانعی برای نفوذ مسلمین باشند.

ایشان تاکید کردند: از نظر نظامی پیروزی با صاحبان قلعه بود و مسلمانان نیز فکر پیروزی نبودند و باور نمی‌کردند بدون جنگ، قلعه ها را فتح کنند، ولی قرآن به آنها نشان داد که معنویت و اتکال به خداوند راه ها و محاسبات نظامی را از بین می برد.

معظم له اظهارداشتند: بر اساس مطالعات تاریخی، یکی از عوامل مهم پیروزی مغول بر مسلمانان و ایرانیان همان رعب و وحشتی بود که با تبلیغات فراوان در دل مردم انداخته بودند و توانستند با استفاده از این نیروی معنوی از خوارزم تا بغداد را تصرف کرده و به خاک وخون بکشند.

* قلعه فدک چگونه فتح شد؟

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به آیه دوم سوره حشر « هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِنْ دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ» ( الحشر : 2 ) عنوان کردند: « هو» ضمیر شأن است و منظور از آن، خداوند تبارک است؛ یعنی خداوند یهودیان بنی نضیر را که برای ایمان آوردن به پیامبر‌(ص) در نزدیک مدینه ساکن شده بودند و بعد از ظهور اسلام زیر بار نرفته و کفر ورزیدند و به پیمان خود خیانت کردند را از خانه و کاشانه های خود که همان قلعه فدک است، خارج کرد و چون این واقعه بدون جنگ اتفاق افتاد تمام آن سرزمین از آن رسول خدا‌(ص) است و نمی توان به عنوان غنیمت جنگی بین مسلمین تقسیم کرد.

این مفسر قرآن کریم در تفسیر« لِأَوَّلِ الْحَشْرِ » بیان داشتند: « حَشر» در لغت به دو معنای اجتماع و کوچ کردن و«لام» در این آیه به معنای« فی » و « اول الحشر» صفت و موصوف است که با تاویل آیه « فی حشر الاول» معنا می شود.

ایشان افزودند: برخی این آیه را « اولین خروج و کوچ کردن بنی نضیر از مدینه » و برخی « اولین اجتماع بنی نضیر در شام » ترجمه و تفسیر کرده اند که هر دو اشتباه است، چون اولین قوم یهودی که از سرزمین مدینه کوچ کرد قوم بنی قین وقاع بود که به شام مهاجرت کردند و قوم بنی نضیر دومین قوم بود که به آنها پیوست و در شام اجتماع کرد.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: باید « اول الحشر» را به اولین خروج یهودیان از فلسطین تاویل کنیم، همان طور که تاریخ نیز گواهی می دهد یهودیان در طول تاریخ دوبار از سرزمین فلسطین اخراج شدند. یکی زمان بخت النصر و دیگری زمان پادشاهی رومی ها که در این صورت تفسیرو تاویل آیه صحیح می گردد.

* صهیونیست‌ها، مشابه یهودیان بنی نضیر

ایشان در تفسیر ادامه آیه بیان داشتند: یهودیان بنی نضیر زمانی که قلعه فدک و سرزمین خود را ترک می کردند، به خراب کردن خانه های خود پرداختند تا مسلمانان نتوانند از آنها استفاده کنند، این اقدام آنها درست مانند اقدام صهیونیست ها در فلسطین ولبنان بود که زمان خارج شدن از بخش هایی از این سرزمین به خراب کردن خانه های خود پرداختند تا به دست مردم لبنان و فلسطین نیفتد .

حضرت آیت الله سبحانی در پایان خاطر نشان کردند: تاریخ همواره تکرار می شود و افرادی که دارای بصیرت و فکر هستند می توانند از این تکرار تاریخ درس و عبرت بگیرند و یقین کنند که صهیونیست ها هرگز خیر و نیکی را برای مسلمانان همراه نداشته و ندارند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم