۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

آزادی در کشورهای غربی شرم آور است

آزادی در کشورهای غربی شرم آور است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از آزادی های رایج در کشورهای غربی، آن را شرم آور و تاسف بار عنوان کردند.
کد خبر: ۶۵۲۷

به گزارش خیمه مگ،این مرجع تقلید، امروز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر طی سخنانی در جلسه تفسیر روزانه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کردند: در زمان پیامبری حضرت شعیب (ع) مدعیان باطل، به دنبال آزادی در کم فروشی و انجام گناهان دیگر بودند و اینک 3 هزار سال پس از قوم شعیب ،ما شاهد همین قبیل آزادی های شرم آور در دنیای غرب هستیم.

با کمال تاسف باید گفت امروز دوباره دوران جاهلیت در جهان شروع شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند:در حال حاضر متاسفانه ما شاهد هستیم که آزادی همجنس گرایی در غرب بی قانون شده است و آزادی مراکز فساد و فحشا و نیز اهانت به مقدسات از جمله توهین به پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم، همگی شرم آور بودن آزادی ها در غرب را نشان می دهد.

*تاکید پیامبران الهی بر منطق و عقلانیت

ایشان همچنین با اشاره به این که انبیای الهی برای هدایت مردم و انجام رسالت خود تاکید بر منطق و دلایل عقلانی داشتند،اظهار داشتند:انبیای الهی همواره با مهربانی و دلسوزی با مردم برخورد داشتند ، ضمن آن که دارای تعصب نبودند؛ در حالی که مدعیان با طل در زمان آن ها کاملا بی رحمانه و خشن رفتار کرده و متعصبانه و بدون منطق بودند.

این مفسر برجسته قرآن کریم در ادامه با بیان این که اگر پای عقل و خرد به میان آید، حق از باطل به روشنی شناخته می شود، افزودند: باید توجه داشت که انبیای الهی علاوه بر آوردن معجزات، دارای بینات و دلایل عقلی نیز بودند.

* بیماری های ناشناخته ؛ره‌آورد رواج بی عفتی

ایشان همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) مبنی بر این که پیامد پنج گناه در این جهان، پنج بلا و عذاب دنیوی است ، خاطر نشان کردند:یکی از این گناهان این است که هر گاه بی عفتی و اعمال زشت در جامعه رخ می نمایاند خداوند بیماری های بی سابقه و ناشناخته ای را به عنوان عذاب بر مردم فرود می آورد که نمونه اش در زمان ما بیماری ایدز است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه دادند: هرگاه کم فروشی و فساد اقتصادی در جامعه حاکم شود، بلای قحطی و گرانی گریبان‌گیر مردم می شود.

ایشان با اشاره به این که عدم پرداخت زکات شرعی منجر به کاهش نزولات آسمانی می شود ، یادآور شدند: اگر پیمان خدا و پیامبر او شکسته شود، دشمنان بر ما مسلط می شوند، همچنین آن هنگام که قاضیان جامعه از اجرای احکام الهی سرباز زنند، در بین مردم جنگ و اختلاف در می افتد.

*نماز؛ضامن سعادت انسان

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اقامه نماز آن را ضامن عاقبت به خیری انسان در دنیا و آخرت دانسته و افزودند:ماه رمضان ماه استغفار از گناهان است، اما باید دانست که توبه و استغفار فقط با زبان محقق نمی شود، بلکه باید انسان توبه کننده ، ضمن قطع ارتباط خود با گناه ، اعمال نیک و صالح را جایگزین گناهان سابق خود نماید.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم