۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰

ریشه ناامنی‌ها و بی اعتمادی‌ها

ریشه ناامنی‌ها و بی اعتمادی‌ها
آیت‌الله استادی، علماء را امانتداران مکتب اهل بیت‌(ع) دانسته و گفت: بزرگان دین هیچ‌گاه اجازه کم و زیاد کردن معارف اسلامی را به خود نداده‌اند و هر آنچه به دست آن رسیده است را به نسل‌های بعدی منتقل کرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۲۹

به گزارش خیمه مگ، امام جمعه قم، امروز در ادامه سلسله مباحث خود در مسجد اعظم قم، عامل بدبختی و فساد جامعه را در گناه دانست و گفت: گناه جامعه را به فساد می‌کشاند و ریشه همه نا امنی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها می‌باشد.

وی به اهمیت عمل صالح اشاره کرده و افزود: عمل صالح مانند ایمان، در سعادت انسان دخالت دارد، هرچند که لازمه عمل صالح یادگیری احکام اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به روایات معصومین‌(ع) خاطرنشان کرد: هر عمل صالحی که انسان انجام می‌دهد، چون مداومت در اعمال نیک، محبوبترین عمل در نزد خداوند است.

امام جمعه قم با بیان این که تداوم عمل یکی از دستورات الهی می‌باشد و اسراری در آن نهفته است، بیان داشت: انجام عمل صالح کم، اما مداوم، بیشتر از عمل زیاد بدون تداوم است، به گونه‌ای که برخی افراد در انجام اعمال معنوی افراط کرده و فورا خسته می‌شوند و آن را کنار می‌گذراند.

آیت‌الله استادی اضافه کرد: علمای ما هر روز خود را به خواندن دعاهای طولانی و انجام مستحبات که در نظر مردم عادی بسیار مشکل است، عادت داده‌اند، بر این اساس ما باید با الگو گیری از آنان، سیر سعادت را طی نماییم.

امام جمعه قم ادامه داد: ماه رمضان، ماه خدا و رحمت بی‌پایان او است؛ بنابراین فرصت بسیار خوبی برای ترک عادت از گناهان و اعمال زشت است؛ زیرا ما که شیعه امیر‌المومنین‌(ع) هستیم، باید مایه زینت و افتخار ائمه‌(ع) باشیم.

آیت‌الله استادی، وسواس را یک نوع بیماری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: کسانی که دچار وسواس شده‌اند از روی عادت است و نباید به آن توجه کنند، بلکه باید آن را رها کرده و بی اعتنا شوند.

وی، ماه رمضان را ماه استغفار دانسته و یادآور شد: معنی استغفار این نیست که هر وقت گناه کردیم، استغفار نماییم، بلکه برای عمل خوبی که انجام داده‌ و احتمال می‌دهیم ارزش آن کم باشد، در برابر خداوند استغفار می‌کنیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم