۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰

دوستی با صهیونیست‌ها به ضرر مسلمانان است

دوستی با صهیونیست‌ها به ضرر مسلمانان است
حضرت آیت الله سبحانی خطاب به کشورهای اسلامی گفتند: امت اسلامی باید بداند، در طول تاریخ، همواره صهیونیزم قابل اعتماد نبوده و نیست و هر نوع دوستی با آنها به ضرر مسلمانان جهان خواهد بود.
کد خبر: ۶۵۳۵

به گزارش خیمه مگ،معظم له، امروز در ادامه درس تفسیر سوره حشر که با حضور طلاب و فضلای حوزه و اقشار مختلف مردم در مدرسه عالی فقه در قم برگزار شد، خطاب به دولت های اسلامی و امت مسلمان، اظهارداشتند: تاریخ نشان می دهد، صهیونیست‌ها هر نوع قرارداد و معاهده ای را که با مسلمانان منعقد کند، به راحتی زیر پا می‌گذارد و جامعه اسلامی باید از قرآن، حدیث و زندگی پیامبر‌(ص) درس بگیرد و هرگز به آنها اعتماد نکند.

ایشان افزودند: مسلمانان جهان باید اتحاد خود را در برابر صهیونیزم حفظ کرده و از خداوند بخواهند این لکه ننگین را از اراضی مسلمانان پاک و نابود کند.

* سیاست را از پیامبر‌(ص) بیاموزیم

حضرت آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنانشان تاکید کردند: سیاست را باید از پیامبر اکرم‌(ص) آموخت که جمعیت ها و قبایل متفرق را با روش های مختلف حول محور حق یعنی اسلام جمع کرده و آنها را در مسیر صلح و هدایت قرار داد و یا حداقل کاری کردند که برای حکومت اسلامی سنگ اندازی نکنند.

معظم له با اشاره به آیات ابتدایی سوره حشر تصریح کردند: چند قبیله یهودی مدت ها قبل از ظهور اسلام به اطراف مدینه مهاجرت کرده و درآنجا ساکن شدند، تا به پیامبری که در کتب آنها نوید داده شده ایمان آورند، ولی با ظهور اسلام آنها از بیعت سر باز زده و ایمان نیاوردند.

ایشان افزودند: بعد از آنکه یهودیان از ایمان به اسلام سر باز زدند، پیامبر اکرم‌(ص) با آنها عهدنامه ای بست که طبق مفاد آن نباید به مسلمانان ضرری برسانند و نیز به دشمنان مسلمانان کمک نکنند، ولی یهودیان این قبايل به عهد خود عمل نکرده و نقشه ترور پیامبر‌(ص) را طراحی کردند که با مطلع شدن رسول اکرم‌(ص)، دستور اخراج آنها از مدینه صادر شد.

* رأفت نبوی شامل یهودیان شد

این مفسر قرآن کریم گفتند: این قرارداد موجب شد امروز بسیاری از خاورشناسان کتاب های فراوانی نوشته و برای این سه قبیله اشک تمساح بریزند که چرا رسول خدا‌(ص) آنها را از مدینه خارج کردند، در حالی که در مفاد عهدنامه آنها با رسول خدا‌(ص) قید شده بود که در صورت تخلف، پیامبر‌(ص) می تواند مردان آنها را کشته ، زنانشان را به اسیری برده و اموالشان را تصاحب کنند که بخاطر رأفت و عطوفت نبوی به آنها تخفیف دادند و فقط اخراجشان کردند.

ایشان بیان داشتند:متن قرارداد پیامبر‌(ص) با این سه قبیله در کتاب بحارالانوار جلد 19 صفحه 119 است که علاقه مندان می توانند مراجعه کنند و بفهمند که اکثر خاورشناسان مطالب مسموم و ضد اسلامی را در کتب خویش نوشته اند و هرگز به خاطر اسلام مطلب ننوشته‌اند بلکه برای ایجاد اختلاف و تضعیف مسلمین به اظهارنظر های غیر کارشناسانه پرداخته‌اند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم