۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

کم کاری در اجرای وظایف، کم فروشی است

کم کاری در اجرای وظایف، کم فروشی است
کم فروشی تنها در اجناس و ارزاقی که با پیمانه فروخته می‌شود، نیست، بلکه انسان هر مسئولیتی داشته باشد و در اجرای وظایف کم بگذارد، کم فروشی است.
کد خبر: ۶۵۳۷

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بعد از ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر خود در حرم حضرت معصومه‌(س) به سرنوشت قوم حضرت شعیب‌(ع) و مفاسد اقتصادی آنان پرداخته و گفتند: دنیای امروز از نظر فرهنگ و سیاست فاسد شده، چرا که کسب دلار به آخرین هدف تبدیل شده است.

ایشان افزودند: از زمانی که آمریکا و ناتو پا به افغانستان گذاشته‌اند، کشت تریاک چندین برابر شده، چون در آمد دارد و فرماندهان و مسئولان آنان از آن استفاده می‌کنند.

* فساد اقتصادی، فساد خانوادگی و سیاسی را در پی دارد

معظم‌له، در آمد از راه حلال را مورد تاکید قرار داده و با اشاره به آیات قرآن، بیان داشتند: انسان بايد مفاسد اقتصادی را کنار بگذارد و برکت را از خدا بخواهد، زیرا مفاسد اقتصادی باعث می‌شود، مفاسد فرهنگی به وجود بیاید و آن نیز موجب فساد خانوادگی و سیاسی در جامعه می‌شود.

* کم فروشی تنها در اجناس و ارزاق نیست

این مرجع تقلید کم فروشی را از گناهان کبیره بر شمردند و اظهار داشتند: کم فروشی تنها در اجناس و ارزاقی که با پیمانه فروخته می‌شود، نیست، بلکه انسان هر مسئولیتی داشته باشد و در اجرای وظایف کم بگذارد، کم فروشی است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تفسیر آیه «بقیه‌الله خیر لکم» اشاره کرده و اظهار داشتند: بقیة‌الله معنای گسترده‌ و جنبه الهی دارد؛ به طوري كه زمانی که حضرت مهدی‌(عج) ظهور می‌کند، اولین جمله‌ای که می‌فرماید «بقیه‌الله خیر لکم» است و همه مردم به آن حضرت می‌گویند «السلام علیک یا بقیه‌الله فی‌الارض».

معظم‌له با بیان این که حضرت شعیب قوم خود را به اصلاح مفاسد اقتصادی و عدم بت پرستی دعوت كردند، گفتند: آن حضرت هیچ وقت قوم خود را مجبور نکرد، بلکه گفت؛ اصلاح فساد اقتصادی به صلاح شماست و من به شما راه را نشان می‌دهم.

* دعوت پیامبران با اجبار نبوده است

این مرجع تقلید با اشاره به این که دعوت پیامبران هرگز با اجبار نبوده، بلکه منطق و استدلال بوده است، پس جنگ‌های اسلام برای چه بود، تصریح کردند: قرآن به صراحت می‌گوید جنگ‌ها دفاعی بوده؛ زیرا قرآن تاکید دارد که اگر با شما به صلح و دوستی همزیستی کردند حق ندارید با آنها جنگ کنید، اما اگر حاضر به صلح نشده و به شما حمله کردند، آنها را بگیرید و بکشید.

* آیا اسلام به زور وارد ایران شد؟

معظم‌له با طرح این سوال که کدام عقل و خرد می‌گوید که اگر خواستند شمشیر بکشند، تسلیم شوید، اظهار داشتند: کسانی که می‌گویند اسلام به ایران حمله کرد این دروغ است، آمدن اسلام به ایران برای تبلیغ معارف اسلامی بود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزودند: زمانی که اسلام وارد ایران شد، هنوز آتشکده‌ها در نقاط مختلف روشن بود و آنها را خاموش نکرد، اما ایرانی‌ها باهوش بودند و دیدند آتش‌پرستی صحیح نیست آنها را کنار گذاشته و خاموش کردند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم