۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

عراق براي تشكيل دولت جديد تحت لوای مرجعیت باشد

عراق براي تشكيل دولت جديد تحت لوای مرجعیت باشد
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، خواستار اتفاق و اتحاد مردم عراق، تحت لوای مرجعیت شیعه، برای رفع مشکلات و تشکیل دولت جدید در این کشور شد.
کد خبر: ۶۵۳۸

به گزارش خیمه مگ،این مرجع تقلید، شب گذشته در دیدار علامه شیخ عبدالمهدی کربلایی، امام جمعه کربلا، با اشاره به اهمیت و حساسیت اوضاع کنونی عراق، از همه‌ی شیعیان آن کشور خواستند تا تحت لوای مرجعیت شیعه با اتفاق و اتحاد، مشکلات موجود را برطرف کرده و برای تشکیل حکومت جدید تلاش نمایند.

*دشمنان از اتحاد ملت عراق ضربه خورده است

ایشان با توجه به ناراحتی دشمنان اسلام و تشیع از تشکیل حکومتی قانونی در عراق گفتند: دشمنان اسلام و تشیع از اتحاد و همدلی که در عراق پدید می‌آید، کاملاً ضربه خورده و منافع خود را در خطر می‌بینند، بر این اساس از هر راه ممکن با آن مخالفت می‌نمایند و حتی از را‌ه‌های خشن ِترور و جنایت و شهید کردن عده‌ی زیادی از مسلمانان و شیعیان بی‌دفاع، اهداف غیر قانونی و غیر شرعی خود را پیش می‌برند.

معظم له در ادامه افزودند: با توجه به تجربه مردم عراق و امتحاناتی که دوستداران اهل بیت علیهم السلام در این کشور تاکنون داشته‌اند، هرگز از این تحریکات دشمنان نهراسیده و برای انجام وظیفه خود جانفشانی می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به شهدای عراق خاطرنشان کردند: شهدایی که در این راه تقدیم اسلام می‌شود، همه در درگاه خداوند متعال عزیز و سربلند هستند و ملت مسلمان ایران همه‌ی آنان را شهیدان راه اسلام و دفاع از کیان تشیع می‌داند.

*در غم و اندوه مردم عراق شريكيم

ایشان در خاتمه برای نصرت اسلام بخصوص شیعیان و نابودی دشمنان اسلام دعا کرده و ابراز داشتند: ما در غم و اندوه همه‌ی بازماندگان شهدای عراق همدرد هستیم.

در ابتدای این دیدار، علامه شیخ عبدالمهدی کربلایی که از طرف آیت الله العظمی سیستانی، سرپرستی حرمین حضرت سیدالشهدا و حضرت عباس علیهما السلام را بر عهده دارد، گزارشی پیرامون شیعیان عراق و عتبات عالیات خدمت معظم له ارائه نمود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم