۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰

مراقب به انحراف کشیدن انقلاب باشیم

مراقب به انحراف کشیدن انقلاب باشیم
مسیر صحیح انقلاب، همان مسیری است که امام راحل تعیین کردند و هم اکنون نیز مقام معظم رهبری آن را دنبال می کند؛ بنابراین جلو یا عقب افتادن از آن، انقلاب را به انحراف می کشاند.
کد خبر: ۶۵۴۰

به گزارش  خیمه مگ،آیت الله استادی، ظهر امروز، در جمع روزه داران و نمازگزاران در مسجد اعظم قم، اظهار داشت: نباید به گونه ای باشد که شخص یا اشخاصی در مسائل انقلاب، از آرمان های اولیه تعیین شده توسط امام خمینی(ره) که هم اکنون نیز از سوی رهبر معظم انقلاب دنبال می شود، جلو یا عقب بیافتند؛ چرا که هر دو این موارد، به یک اندازه انقلاب اسلامی ایران را از مسیر صحیح خود، دچار انحراف می کند.

وی افزود: معیار‌های انقلاب اسلامی برای همه روشن است؛ بر این اساس باید همواره در جهت تقویت آن گام برداریم.

* دستورات اسلام را سلیقه‌ای کم و زیاد نکنیم

امام جمعه قم همچنین، ادامه داد: انجام عمل صالح مخصوصا انجام عبادات، حد و حدود خاص خود را دارد و این که به سلیقه خود چیزی به آن ا ضافه یا کم کنيم، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با طرح این سؤال که "چرا مکتب اهل بیت(ع) تا کنون پابرجا مانده است؟"، اظهار داشت: مکتب اهل بیت(ع)، بعد از گذشت سالیان سال، به این دلیل پابرجا مانده است که تا کنون عالمان برجسته و فهیم، چیزی به آن اضافه نکرده اند و ما هم وظیفه داریم به پیروی از عالمان دینی خود، چیزی را به دین اسلام، کم یا زیاد نکنیم.

آیت الله استادی تصریح کرد: نه تنها اسلام؛ بلکه هر مکتبی که گرفتار دست کاری و دخالت افراد شود، به انحراف کشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: گاهی ممکن است کسی به دنبال فهمیدن فلسفه احکام اسلام باشد، این امر به نوبه خود چیز بدی نیست، اما باید اصل این باشد، که مطیع دستورات اسلام باشیم، حال می خواهد فلسفه اش را بدانیم یا ندانیم.

اين استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: در شرایط امروزی که دشمنان، از در و دیوار علیه مکتب تشیع، شبهه وارد می‌کنند، باید علاوه بر پاسخ های علمی به آن ها، به خدا و بندگان صالح او توسل بجوییم.

وی با یاد آوری حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و السفینة النجاة" ، اظهار داشت: تمامی امامان کشتی نجات اند، اما به شرط آن که سوار بر کشتی نجات آن ها شویم؛ چرا که اگر بنا باشد، تنها به این کشتی ها نگاه کنیم، در گرفتاری های خود غرق خواهیم شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم