۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰

مدعیان حقوق بشر به یاری سیل زدگان پاکستان بشتابند

مدعیان حقوق بشر به یاری سیل زدگان پاکستان بشتابند
امیدواریم کشورهایی که دم از دوستی و حقوق بشر می‌زنند تنها به ابراز تأسف قناعت نکرده و به یاری مردم سیل زده پاکستان بشتابند.
کد خبر: ۶۵۴۱

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، عصر امروز در دیدار با سفیر پاکستان در ایران، ضمن ابراز تأسف از سیل اخیر پاکستان اظهار داشتند :از وقوع این حاثه برای برادارن وخواهران پاکستانی بسیار متأثرم و شب ها و روز های متوالی به فکر سیل زدگان هستم .

ایشان، وقوع این حادثه را بسیار فاجعه بار دانسته و افزودند:بر همه مسلمانان و آزادگان دنیا لازم است که به کمک مردم پاکستان بشتابند.

معظم له با بیان این مطلب که آنچه باعث تأسف مردم پاکستان است، موجبات تأسف ایران نیز می شود ،گفتند: ما برای مردم آسیب دیده دعا کرده و از خداوند بزرگ می خواهیم آثار این فاجعه را برچیده و امثال آن را دیگر نصیب این کشور نکند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند: ما تلاش می کنیم تا مسئولیت خودمان را به نحو احسن انجام دهیم، چراکه به عنوان یک کشور مسلمان اگر الان کمک نکنیم، پس چه زمانی باید وظیفه خود را انجام بدهیم.

*مساعدت 50 ميليون توماني

ایشان، با اعلام مساعدت 500 ملیون ریالی خود، اعلام داشتند: سفارش می‌کنم مردم بخشی از وجوهات شرعی را به خسارت دیدگان پاکستان اختصاص ‌دهند.

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: لازم است کشورهای اسلامی در قبال این حادثه احساس مسئولیت کنند، هم‌چنین امیدواریم کشورهایی که دم از دوستی و حقوق بشر می‌زنند تنها به ابراز تأسف قناعت نکرده و به یاری مردم سیل زده پاکستان بشتابند.

* پاکستان به تروریست‌ها مجال ندهد

ایشان در ادامه سخنان خود خطاب به سفیر پاکستان ابراز داشتند: سلام ما را به علما و دولتمردان کشور خود رسانده و به آنها اعلام دارید که به تروریست‌ها مجال ندهند تا رابطه این کشور را با ایران به هم بزنند.

معظم‌له با بیان این مطلب که ایران و پاکستان دارای مشترکات فراوانی هستند، گفتند: در دنیای طوفانی امروز این دو کشور باید در کنار هم بوده و اجازه ندهند افراد فاسد رابطه آنها را بر هم بزنند.

* ریشه ترورها وهابیت است

این مرجع تقلید شیعیان در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشتند: ریشه بسیاری از ترورها در ایران و پاکستان، در مدارس دینی وهابی‌ها است که دولت پاکستان باید بر برنامه این مدارس نظارت کافی داشته باشد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم