۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰

اسلام دوای دردهای بشر امروز

اسلام دوای دردهای بشر امروز
آیت‌الله ‌العظمی موسوی اردبیلی، تنها راه کاهش مشکلات بشر امروز را گرایش به دین اسلام و عمل به دستورات آن دانستند.
کد خبر: ۶۵۴۷

به گزارش خیمه مگ،معظم‌له در جلسه تفسیر قرآن که شب گذشته در دفتر معظم له برگزار شد،با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشتند: اساس خلقت بشر بر رنج و مصیبت بوده و انسان از زمان آفریده شدنش تا کنون دائما دچار مشکلات مختلف زمان خویش بوده و از ابتدا متوجه این مهم شده و در صدد رفع آن برآمده است.

معظم له ادامه دادند: هرچند انسان توانسته در طول سالیان طولانی برخی از مشکلات خود را رفع کند، اما بسیاری نیز باقی مانده که نتوانسته بر آن‌ها فائق آید.

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی تصریح کردند :البته این مشکلات مربوط به قشر خاصی نبوده و تمام انسانها اعم از فقرا و اغنیا با آن در گیر هستند .

ایشان یادآور شدند: در جامعه کنونی نیز این مشکلات وجود داشته و تمام کشورهای دنیا با آن در گیر بوده وهر کسی به نوعی مشکل دارد.

*دین و علم، نسخه شفا بخش بشریت

معظم له با بیان این مطلب که مشکلات بشر دائما وجود خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تنها دو راه برای حل این مشکلات وجود دارد و آن دین وعلم می باشد،در همین راستا بشردر طول تاریخ برای کاهش مشکلات خود مدتی دنبال دین و مدتی نیز به دنبال علم افزایی بود، اما هیچ کدام از آنها برا ی بشر نسخه شفا بخش نبود .

حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی تنها راه کاهش مشکلا ت بشر امروز را برگشت به دین و معنویت دانسته و تصریح کردند: خوشبختانه جامعه جهانی امروز به این راه حل پی برده ودر کشور ما نیز سالهاست که به این مطلب توجه جدی می‌شود و شاهد برگزاری جلسات مختلف دینی و اسلامی هستیم، اما باید به محتوای دین توجه جدی داشته باشیم.

*به محتوای دین توجه داشته باشیم

ایشان در ادامه با طرح این سوال که آیا هر دینی جواب مشکلات بشر امروز را می‌دهد ،گفت: تنها مکتب و دینی که می‌تواند برطرف کننده مشکلات بشر و دارای جامعیت باشد، دین اسلام است که این خصوصیات را داراست.

حضرت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در پایان بر لزوم توجه جدی بر محتوای دین تاکید کرده و اظهار داشتند:هرچند ما امروز شاهد برگزاری جلسات بزرگ دینی از جمله جلسات قرائت قرآن هستیم، اما باید به محتوای آن نیز عمل گردد که متاسفانه هنوز به صورت جامع در قرآن تامل نکرده ایم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم