۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
حجت‌الاسلام پناهیان:

ما برای گرامیداشت یاد پیامبر (ص) کم گذاشتیم

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما یک مقدار در گرامیداشت یاد پیامبر (ص) کم می‌گذاریم. باید ارتباطمان را با رسول خدا بهتر کنیم.
کد خبر: ۷۱۱

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه درباره گرامیداشت میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) گفت: ما یک مقدار در گرامیداشت یاد پیامبر (ص) کم می‌گذاریم. ما می‌دانیم دوازده امام (ع) پیروان و حافظان سنت پیامبر (ص) بودند. به تعبیری عموماً امامان ما فدای رسول خدا (ص) شدند. نباید به ما بگویند که شما برای میلاد امامان معصوم (ع) بیشتر مایه می‌گذارید.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: اگر ما عظمت شخصیت پیامبر اکرم (ص) را درنظر بگیریم، می‌بینیم چقدر خوشبخت بودیم جزو این امت قرار گرفتیم. اگرچه ما از لحاظ ارثی و جغرافیایی اختیاری از خود نداشتیم و فرزند پدران و مادران مسلمان شدیم، ولی باید شکر این نعمت را بجا آوریم. درست است هر فردی از ابتدا به صورت ارثی مومن و مسلمان می‌شود، ولی باید آن ایمان را به ایمان اکتسابی تبدیل و تثبیت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اباعبدالله حسین (ع) در دعای عرفه می‌گوید خدایا ممنونت هستم، که مرا بعد از پیامبر اکرم (ص) به دنیا آوردی، تا او را بشناسم و جزو امتش باشم، خاطرنشان کرد: ما باید اهتمام بیشتری به رسول خدا (ص) داشته باشیم.

به گفته وی، اگرچه توجه ما به ائمه معصومین (ع) بخاطر مظلومیتشان بیشتر است، ولی رسول خدا (ص) مظلوم‌تر از همه امامان ما بود. پیامبر اکرم (ص) فرمود: احدی مثل من اذیت نشد. شما لازم نیست خیلی به سمت روضه‌ها و ذکر مصیبت‌های خاص بروید، تا اذیت‌ها و مظلومیت رسول خدا (ص) را ببینید. اگر به سمت شدت محبت پیامبر به مردم بروید، می‌بینید رنج کشیده‌ترین انسانِ تاریخ رسول خداست.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود چیزی که برای شما (مردم) سخت باشد، برای پیغمبر گران است. یعنی رسول خدا پا به پای تمام رنج‌های انسان‌ها رنج کشیدند. ایشان نگاهشان به تمام انسان‌ها عاطفی بسیار عمیق است. حیات پیامبر اکرم تمام نشده و در زندگی ما حضور دارند. ایشان برای ما استغفار و شفاعت می‌کنند، برای ما دعا می‌کنند، دل نگران ما هستند، پرونده اعمال ما را می‌بینند. باید ارتباطمان را با رسول خدا بهتر کنیم.

 

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم