۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

هرچه داریم از اوست...!

هرچه داریم از اوست...!
تاریخ اسلام گویای این حقیقت است که نهضت حضرت اباعبدالله(ع) همیشه معلم بزرگترین حرکتهای اجتماعی بشر مسلمان بوده است.
کد خبر: ۷۲۳۰

به گزارش خیمه مگ،تردیدی نیست که برترین و والاترین یادها و خاطره ها و بشکوه ترین و عظیم ترین تصویرهای زندگی هر شیعه ای معطوف به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) است.

شخصیت و منش و سیره حضرت اباعبدالله(ع) آنچنان حیرت آور و خارق العاده و تکان دهنده است که نه تنها قلوب شیعیان بلکه قلب هر انسان آزاده ای را به خود مجذوب می‌نماید.

شخصیتی با آزادگی و رشادت و شهادت پیوند خورده و از زندگی اش آیینه ای برای خوب زیستن ساخته.

انسان، خود را در منظومه حضرت اباعبدالله(ع) نه فقط موجودی بی فرجام برای خوردن و آشامیدن، بلکه پدیده ای عظیم و ارزشمند برای به سرانجام رساندن بزرگترین و والاترین اهداف آسمانی می یابد و از این رهگذر است که منش و روش حضرت اباعبدالله(ع) برای او به مثابه مانیفست گرانسنگ و قدرمند انسانیت به حساب می یابد.

و در اینجا دیگر فرقی نمیکند که "ماهاتما گاندی هندو" باشد یا "سید جمال مسلمان"؛ هر کسی که قطره ای از انسانیتش در او جاری باشد، عقربه دلش به سوی حسین(ع) تنظیم می شود و از او مدد می گیرد و راه می یابد.

و تاریخ اسلام گویای این حقیقت است که نهضت حضرت اباعبدالله(ع) همیشه معلم بزرگترین حرکتهای اجتماعی بشر مسلمان بوده است.

که بر تارک آن انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) می درخشد.

آری؛ هر چه داریم از محرم و صفر است و هرچه داریم از تابش نور عشق و معرفت به اباعبدلله(ع) که دلها را به هیجان و شور می آورد و روانها را به فکر و ذکر می کشاند و... و انسان را به انسانیتش فرامی خواند.

هرم ملکوتی حسین در شریانهای تاریخ بشریت گویا و جویای معرفت و ایمانی است که از فطرت خدایی انسان نشأت می گیرد و دل را در مصاف خدا و شیطان و نور و تاریکی، به سمت آسمان و عبودیت و عشق رهنمون می سازد و از او کسانی می سازد برای تطهیر تاریخ از ظلمت جهل و دربند ماندن؛ از بند استبداد تا زنجیر جاهلیت.

کربلا بدیع ترین و سرخ ترین و عاشقانه ترین تصویری است که بشر در طول حیات خویش می توانسته و می خواسته از اوج شکوه فطرت و روح خود بسازد و حسین با نثار همه چیز خویش و در خطیرترین و دردناک ترین روز تاریخ به برساختن این تابلوی بی نظیر نائل آمد و برای همیشه‌ تاریخ عشق و راستی، نام و مرام خود را بر تارک آستان راستی و درستی به ثبت رساند.

باری؛ تردیدی نیست که برترین و والاترین یادها و خاطره ها و بشکوه ترین و عظیم ترین تصویرهای زندگی هر شیعه ای معطوف به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) است.

و سوم شعبان سالروز میلاد این حقیقت بزرگ هستی و روز تابناک خدا و خلق در آوردگاه ایمان و استقامت در راه حقیقت است و روز سرور و شور و شادی؛

مبارک باد ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله(ع) بر همه شیعیان و آزادیخواهان جهان.

برچسب ها: شیعه شخصیت
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم