۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

بررسی جایگاه اعیاد در شریعت یهود

بررسی جایگاه اعیاد در شریعت یهود
در تورات سه عید هست که به آن ها «حگ» معادل حج گفته می شود. این سه عید تقریبا با واقعه خروج بنی اسرائیل از مصر مرتبط است. مهم ترین و نخستین عید آن ها عید «پسح» و.
کد خبر: ۷۲۹۱

به گزارش خیمه مگ،در تورات سه عید هست که به آن ها «حگ» معادل حج گفته می شود. این سه عید تقریبا با واقعه خروج بنی اسرائیل از مصر مرتبط است. مهم ترین و نخستین عید آن ها عید «پسح» و.

این دانشنامه با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان حوزه و دانشگاه عرضه شده است.

حجت الاسلام احمد اکبری ادامه داد: این دانشنامه در قالب 17 نمایه اصلی و 95 نمایه منتسب شامل؛ گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده مقالات و پایان نامه های حوزویان و دانشگاهیان، بریده جراید و مجلات از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان ادامه داد: ویژگی های کلی یهودیت، توحید در اسلام و یهودیت، وحی در اسلام و یهودیت، منجی موعود در اسلام و یهودیت، شعائر در اسلام و یهودیت، پیامبر اکرم(ص) و یهود، تاریخ یهودیت، ابعاد اعتقادی یهودیت، ابعاد اخلاقی یهودیت از عناوین اصلی نمایه های دانشنامه "اسلام و یهدویت" به شمار می رود.

حجت الاسلام اکبری اضافه کرد: شعائر و احکام یهودیت، کتاب مقدس یهودیت، فرقه های یهودی، یهودیت در دنیای امروز، نبوت در اسلام و یهودیت، تورات، قرآن و تورات، علمای اسلام و علمای یهود از جمله نمایه های اصلی این دانشنامه علمی و معنوی می باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره پرسش ها و عمده مطالب مطرح شده در این دانشنامه خاطرنشان کرد: کاربران می توانند با مراجعه به بخش از دانشنامه های پایگاه حوزه نت، از نزدیک با مطالب فرعی دیگری همچو آشنایی با آیین یهودیت، داستان حضرت موسی (ع) و قوم یهود در قرآن، ازدواج در قرآن و تورات، حجاب در شریعت یهود، آخرت شناسی یهودیّت، روزه در آیین یهود، قرآن و تورات، سیمای محمد (ص) در تورات و انجیل، آخرالزمان در یهود و مسیحیت، فرق بین شریعت اسلام و یهودیت، موعود در آیین یهود و... آشنا شوند.

علاقه مندان می توانند جهت استفاده بیشتر از این دانشنامه به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند

برچسب ها: حگ تورات
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم