۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

غبارزدایی از درخشان ترین خورشید روزگار ما

غبارزدایی از درخشان ترین خورشید روزگار ما
کتاب عجیب ترین حقیقت تاریخ در پاسخ به کتابی با عنوان «متی یشرق نورک ایها المنتظر» نوشته یک نویسنده وهابی به نام عثمان بن محمد الخمیس نگاشته شده و در واقع پاسخی است علمی و مستند به آنچه در این کتاب آمده که با عنوان عجیب ترین دروغ تاریخ به فارسی ترجمه و منتشر شده است.
کد خبر: ۷۳۸۳

به گزارش خیمه مگ، کتاب عجیب ترین حقیقت تاریخ به قلم مهدی یوسفیان در واقع در جهت رفع شبهه و غبارزدایی هایی است که توسط کتاب فوق عثمان خمیس در پیرامون موضوع مهدویت و امامت پدید آمده و در واقع نویسنده وهابی تلاش کرده است در عقاید حقه شیعه در موضوع امام زمان(عج) خلل های فکری و شکافهای اندیشگی به وجود آورد و به خیال خود مبانی آنرا زیر سوال برد.

او می خواهد ثابت کند آنچه شیعه به عنوان امام مهدی بدان معتقد است و او را امام دوازدهم می داند امر باطلی است و موعودی که نبی مکرم اسلام به نام مهدی معرفی کرده اند همان مهدی است که اهل سنت بدان باور دارند.

در کتاب عجیب ترین حقیقت تاریخ این مطلب مورد بررسی واقع شده است که آیا واقعا آن نویسنده وهابی راه انصاف پیموده و دیدگاه شیعه را به درستی بیان کرده و به نقد کشیده یا آنکه نظر مکتب تشیع را به درستی مطرح نکرده و سعی نموده مسائلی را به خواننده القا کند و حتی در مواردی هم به عمد و از روی شیطنت یا به سوء و از روی جهالت و به خاطر عدم فهم درست متن روایت، برخی روایات را به غلط ترجمه و توضیح داده است.

در کتاب عجیب ترین حقیقت تاریخ در ابتدای هر بخش، سوالات و شبهات مهم و اصلی آن نویسنده مطرح و سپس دیدگاه شیعه تشریح شده است و در ضمن ارائه مستندات و دلایل شیعه، پاسخ شبهات و سوالات نیز داده شده است.

کتاب در چهار بخش تألیف و تصنیف شده است:

امامت، میلاد حضرت مهدی امام مهدی(عج)، دوران غیبت و بالاخره قیام و ظهور.

روش کتاب در پاسخگویی به شبهات و سوالات این گونه است که به جای آنکه سوالات و شبهات به صورت مستقیم مطرح و جواب داده شود دیدگاه شیعه در مورد جانشین پیامبر خاتم به شکل ساده و روان مطرح شده به گونه ای که علاوه بر آشنایی مخاطبین با امامت و مهدویت از نظر شیعه، شبهات و سوالات مطرح شده نیز جواب داده شود.

انتخاب این روش به دو دلیل بوده است؛

اول اینکه معارف یک مکتب به هم پیوسته و مفسر یکدیگرند. بیان سلسله وار معارف باعث می شود اعتقادات ما به درستی مطرح شود.

و دوم اینکه برخی سوالات و شبهات، چند بار و به شکل های مختلف تکرار شده است و گاه با هم تداخل دارند. در این روش که کتاب به کار برده پاسخ ها بهتر و کامل تر بیان می شود.

کتاب عجیب ترین حقیقت تاریخ را انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در دو هزار نسخه و به قیمت 3800 تومان منتشر کرده است.

علاقه‌مندان در قم با شماره 7737801-0251 و نیز 09109678911 تماس بگیرند.

برچسب ها: کتاب شیعه
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم