۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

یک سبد فرهنگی خوب برای خانواده ها

یک سبد فرهنگی خوب برای خانواده ها
بیست و دومین شماره از مجله نسیم نرجس منتشر شد.
کد خبر: ۷۳۸۶

به گزارش خیمه مگ، در این شماره از فصلنامه بین المللی فرهنگی و هنری که به صاحب امتیازی مدرسه علمیه نرجس(علیها سلام) منتشر شده است شاهد مطالب متنوع و متکثری هستیم که در قالبها ی مختلف و در بخش های گوناگون به زیور طبع آراسته شده است.

برای هر یک از بخش های مجله عناوین زیبایی متناسب با متن و محتوای مطالب انتخاب شده است که می توان از جمله به «در محضر استاد»، میراث معنوی، حس سرشار سخن، دو قدم تا خدا،اجتماعی، خانواده، تغذیه و سلامت، گام به گام تا تشریح احکام، با تپش زمان، دخترانه، آینه داران آفتاب و جام جهان نما که در هر یک از این بخش ها مجموعه مطالبی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و اجتماعی و دینی گرفته تا پزشکی و تغذیه و جهان اسلام به چشم می خورد.

سلسله درس های استاد طاهایی و استاد نوغانی، استاد شایسته خوی،شرح زیارت آل یاسین، متنی درباره حج، حج در نهج البلاغه،نگاهی به زیارت نامه ائمه معصومین و محتوای آنها،بخش ادبی و اشعار و متن های ادیبانه،نامشناسی و اثر آن در شناخت روایت، فردوسی ایرانی است یا اسلامی؟ نقش امام حسین در بیداری اسلامی،آیه لا اکراه فی الدین و حکم نهی از منکر، نردبان تکامل، افسانه کتاب سوزی و اسرار کتابخوانی و دیگر مطالب ارزشمند و خواندنی این مجله، مجموعه مطالبی را در حوزه معارف اسلامی و در قالبها و مختصات متنوع و با زبان و بیان خانواده محور و رسا گرد آورده است که می تواند یک سبد فرهنگی و دینی خوب برای همه اقشار خانواده های ایرانی و اسلامی فراهم آورد.

در مطلبی که با عنوان اسرار کتابخوانی به قلم زهرا غلامی منتشر شده است موضوع کتابخوان شدن بچه ها و نقشی که اولیای خانه و مدرسه در این زمینه دارند مورد واکاوی قرار گرفته است.

نویسنده در اثنای مطلب و ضمن بررسی الگوهای تربیتی و نقش مدل آفرینی برای رفتارهای کودکان می نویسد اولین نشانه موفقیت بچه ها در مدرسه، مطالعه در خانه است. برای اینکه بچه ها در خانه مطالعه کنند باید یک الگوی رفتاری داشته باشد که در خانه مطالعه کند.

اگر والدین کتاب بخوانند احتمالا فرزندانشان نیز اهل خواندن می شوند.

اگر والدین اهل مطالعه نباشند احتمالافرزندانشان اهل مطالعه نخواهند شد.

به نظر این بچه ها خواندن فعالیتی است که صرفا به مدرسه مربوط می شود... .

شمیم نرجس به مدیرمسئولی و سردبیری خانم اکرم نصیری منتشر می شود.

انتشار فصلنامه «شمیم نرجس» از سال1382 آغاز شده است. این فصلنامه از طریق کتابخانه های داخل کشور نیز قابل دسترسی است و علاقمندان در خارج از کشور نیز می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد به نشانی www.m-narjes.org و یا وبلاگ شمیم نرجس www.shamimnarjes.blogfa.com فایل پی دی اف این فصلنامه را دریافت نمایند

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم