۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

رسانه ملی و بی‌اعتنایی به سالروز تخریب بقیع

رسانه ملی و بی‌اعتنایی به سالروز تخریب بقیع
از جمله اتفاقات تأسف برانگیز و تکان دهنده ای که طی چند روز گذشته در رسانه ملی شاهد بوده ایم بی توجهی به موضوع تاریخی و حساس و مهم تخریب قبور ائمه بقیع بود.
کد خبر: ۷۴۳۳

به گزارش خیمه مگ،رسانه ملی قطعا رسالتی خطیر و عظیم را در جهت بارورسازی اندیشه شیعی و یادآوری امهات تاریخی در این خصوص در مواجهه با مخاطبانش برعهده دارد، بی تردید وقتی چنین عمل می کند تأثیر مخرب و جبران ناپذیری را هم بر روند برنامه سازی ها و جهت گیری های مناسبتی خود به همراه دارد و هم مخاطبان را در منظومه ای خنثی و بی هویت قرار می دهد که به تدریج با فاصله گرفتن از این دغدغه های ایمانی و مذهبی تبدیل به آدمهایی شوند بی هویت و اباحه گر که چندان برایشان فرقی نداشته باشد که در هشتم شوال و یوم الهدم چه روی داد و برای چه و چگونه؟!

روزی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی پیشنهاد می‌کنند به عنوان روز جهانی بقیع نامگذاری شود چگونه می توان باور کرد و پذیرفت که رسانه ملی جمهوری اسلامی از کنار چنین واقعه مهم و حیاتی و حساسی اینچنین بی تفاوت و بی اعتنا عبور کند و کوچکترین واکنشی هم نشان ندهد؟!

اما این روزها علاوه بر این رفتار، سوال برانگیز و غیر قابل توجیه رسانه ملی اتفاقات توهین آمیز و تمسخر آلودی که در برنامه به ظاهر طنز، موسوم به خنده بازار رخ داده همه دلسوزان و خبرگان عرصه رسانه و نگاهبانان تربیت و اخلاق جامعه اسلامی را دچار آزردگی و نگرانی و تأسف کرده است.

از پخش این برنامه آنهم با آن وضعیت زننده و لودگی های مهوع، پس از وقوع زلزله دلخراش آذربایجان گرفته تا تبلیغ مفصل شبکه های ماهواره ای در این برنامه به بهانه تمسخر آنها و از آرایشهای تند و تابوشکنانه بازیگران این نمایش گرفته تا دریدگی های زبانی و لودگی های بیانی و رفتاری که به شکل مهیبی در آن موج می زند و تربیت بصری و اخلاق اجتماعی مردم را در طیف های مختلف و به ویژه اقشار جوانتر هدف گرفته است.

این برنامه در آیتم های طراحی شده اش نه تنها به مقصد و منظور توهمی و ادعایی مدنظر مدیران سیما و سازندگانش یعنی عیان کردن معایب و بدیهای مقولاتی مثل شبکه های ماهواره ای منجر نمی شود، بلکه شکل ارائه و سخیف بودن متن و نوع بازی ها و بداهه ها همگی در خدمت تبلیغی بی جیره و مواجب برای این شبکه های منحط و مضر است که معلوم نیست مدیران سیما به چه مقصد و منظوری به این وضعیت دامن زده و به این امر مبادرت می ورزند.

برنامه ای که به شکلی بی سابقه مشحون از رقص و موسیقی های تند و کلمات و حرکات رکیک و مبتذل است و در بهترین ساعات پخش به خانه های مردم مسلمان راه می یابد و فضا را به شکلی مهیب و زننده می آلاید.

و بالاخره در آخرین اتفاق حیرت آور و تأثر برانگیز ایادی این برنامه مبتذل، با توهین به شخصیت عالم برجسته و روحانی عالیقدر مقدس اردبیلی(ره) جسارتی کم نظیر به ساحت مقدس روحانیت عظیم الشأن شیعه رخ داده که زبان از بیان آن شرم دارد.

برچسب ها: حیرت آور توهم
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم