۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

منظومه ای منسجم از حوزه ای تخصصی

منظومه ای منسجم از حوزه ای تخصصی
دومین شماره از دوره جدید مجله آموزه های حقوق کیفری که دوفصلنامه ای علمی- پژوهشی است به صاحب امتیازی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مدیر مسوولی محمدباقر فرزانه و سردبیری دکتر علی حسین نجفی ابرندآبادی منتشر شد.
کد خبر: ۷۴۴۷

به گزارش خیمه مگ،در این شماره از این نشریه تخصصی با پژوهشهای متنوعی در حوزه حقوق روبرو هستیم که مجموعه موضوعات جالب توجه و قابل استفاده ای را دربر میگیرد.

حقوق بنیادین بزه دیده در فرایند دادرسی، مفهوم و ماهیت شناسی تبعید، جعل در بستر فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، پرونده شخصیت در حقوق کیفری ایران و فرانسه، از سزاگرایی کلاسیک تا سزاگویی نوین، جایگاه بزه دیده در قانون آیین دادرسی کیفری آلمان، حمایتهای مادی دیوان بین المللی کیفری از بزه دیدگان و تحلیل حقوقی-جرم شناختی تجاوز به عنف از مطالب متنوع و مفیدی است که در حوزه حقوق کیفری در این شماره از مجله آموزه های حقوق کیفری به چاپ رسیده است.

در این شماره از نشریه فوق الذکر آثاری به قلم محمد آشوری، ابوالقاسم خدادی، محمد ابراهیم شمس ناتری، منصوره قنبریان بانوئی، فاطمه قناد، باقر شاملو، مهدی گوزلی، عبدالرضا جوان جعفری، سید محمد جواد ساداتی، سید علیرضا میرکمالی، حسام الدین لسانی، مرضیه دیرباز و ارژنگ چلبی به زیور طبع آراسته شده.

انتشار مجموعه مقالات تخصصی در قالب یک نشریه منسجم و وزین که کارامدی های تخصصی مخاطبان حرفه ای اش را بالا می برد و در عین حال، به روز بودن آنها را در حوزه مطالعاتی شان حفظ می نماید از جمله کارکردهایی است که نشریات تخصصی دنبال می کنند و می توانند به طور مستمر به افزایش و ارتقای دانش فنی مخاطبانشان یاری رسانند.

ضمن اینکه این نشریات می توانند در مخاطب هدفشان، بخشی را نیز برای خوانندگان عادی و عمومی و علاقمندان آماتور موضوعات در نظر بگیرند و مباحث مدنظر این مجلات را به زبان عمومی تر برای آنها هم پوشش دهند.

هر یک از مقالات این شماره از مجله آموزه های حقوق کیفری در جای خود حائز توجه و ارزشمند است. اما یکی از مطالب این شماره, مقاله ای است با عنوان مفهوم و ماهیت شناسی تبعید که این موضوع را از منظر شناخت ماهوی این مقوله از جمله اینکه امر تبعید به مثابه و عنوان مجازات است یا اقدام تأمینی مورد بررسی پژوهش قرار داده است.

اختلافات فهمی و برداشتهای معنایی مختلف و تفاوت آرای علمای علم حقوق درباره موضوع تبعید و مباحث متن و حاشیه آن جزء نکاتی است که در این نوشتار مورد موشکافی علم آورانه نویسندگانش قرارگرفته است.

مابقی نوشتارهای مجله نیز تقریبا با همین نگرش پژوهشگرانه و نگاه نقادانه مورد توجه و مطمح نظر نویسندگان بوده که در کل، به مجله فضایی شاداب و به روز و پرتکاپو بخشیده است.

علاقمندان می توانند برای ارتباط با نشریه از طریق نشانی پستی مشهد صندوق پستی 461-91735 یا شماره تلفن 05112230772 تماس حاصل نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم