۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

حکایت مانکن های غربی و ساحل آرامش!

حکایت مانکن های غربی و ساحل آرامش!
بیست و یکمین شماره از فصل نامه بین المللی فرهنگی، هنری شمیم نرجس به صاحب امتیازی مدرسه علمیه نرجس و مدیر مسوولی اکرم نصیری منتشر شد.
کد خبر: ۷۴۴۹

به گزارش خیمه مگ، نشریه‌ای که با گستره مخاطبان نخبه و خانواده‌های مذهبی و نیز مخاطبان عمومی با رویکرد ترویج و تبیین سبک زندگی دینی به موضوعات فرهنگی و اجتماعی معطوف به مباحث زنان و خانواده می‌پردازد و در قالب‌های متنوع از گفتگو گرفته تا مقاله و معرفی و شعر و ادب به حوزه‌های مختلف توجه نموده است.

سرفصل‌های جالب و متنوعی برای مجموعه نوشتار‌های این مجله تمهید شده است و از آن جمله می‌توان به در محضر استاد، میراث معنوی، حس سرشار سخن، دو قدم تا خدا، اجتماعی، خانواده، تغذیه و سلامت، گام به گام تا تشریح احکام، با تپش زمان، دخترانه، آیینه داران آفتاب و جام جهان نما از جمله عناوین و سرفصل‌های این نشریه است که مطالب مختلفش متناسب با این عناوین و ذیل این موضوعات تنظیم و تصنیف گردیده است.

سلسله درس‌های استاد طا‌هایی با موضوع توبه، درس‌های نهج البلاغه توسط استاد نوغانی، ارتباط متقابل حضرت فاطمه و حضرت مهدی-علیهما السلام- شرح زیارت آل یاسین به قلم استاد رثایی، نوشتاری با موضوع تجلی قرآن در دعای جوشن کبیر به قلم استاد مریم پورحسینی، نوشتاری با موضوع مغفرت و آثار آن به قلم صفیه خالقی، نوشتاری با موضوع بازنگری در مفهوم انتظار نوشته زهرا شاه محمدی به همراه آثار و گفتار‌هایی از سایر بانوان نخبه و پژوهشگران عرصه معارف دین در این شماره از مجله شمیم نرجس گردآوری و عرضه شده است.

اما یکی از جذاب‌ترین و خواندنی‌ترین مطالب این شماره از مجله شمیم نرجس نوشتاری است با عنوان «مانکن‌های غربی بر سواحل آرامش» که به موضوع جالب و قابل تأمل و عبرت آمیز گرایش مانکن‌ها و مدل‌های غربی به حجاب پرداخته و در گزارشی ضمن گفتگو با این افراد به تشریح این واقعه مهم و درس آموز اقدام نموده.

با وجود رشد روز افزون تبلیغات اسلام هراسانه و اسلام ستیزانه رسانه‌های غربی، آمار‌ها حکایت از رشد روز افزون گرایش به اسلام در جوامع غربی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد مهم‌ترین عوامل گرایش بیشتر زنان به دین اسلام، جذابیت حجاب برای آنان بوده و آرامشی که محجبه بودن به آن‌ها می‌دهد و پس از آن آداب مسلمانی که برای مردم دیگر ادیان به صورت فطری جذاب است.

در این نوشتار با بیان انقلاب روحی و انتخاب حجاب توسط چند مانکن مشهور اروپایی و گفتگو با آنها، مباحث شیرین و جذابی برای مخاطب عنوان می‌شود که بسیار خواندنی است.

فابیان دختر جوان ۲۸ ساله‌ای است که تا مدتی پیش یکی از سرشناس‌ترین مدل‌های فرانسه به شمار می‌رفت و اکنون با گرایش به اسلام، حجاب را انتخاب کرده است و در این باره حرف‌های جالب توجهی دارد:

اگر لطف و رحمت خدا شامل من نمی‌شد هیچ گاه نمی‌توانستم مسلمان شوم و تا آخر عمرم مانند یک حیوان زندگی می‌کردم. من در آن زندگی فقط به دنبال سیراب کردن هوس و شهوت‌های خود بودم و هیچ اصول و ارزشی برای خود نداشتم. اکنون که مسلمان شده ام به آرزوی خود رسیده ام.

علاقمندان می‌توانند به نشانی الکترونیکی www.m-narjes.com مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۵۱۱۸۵۴۴۷۷ تماس حاصل نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم