۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

حکایت دفاع مقدس و نعمتهایش

حکایت دفاع مقدس و نعمتهایش
وقتی امام امت فرمود جنگ برای ملت ما یک نعمت بود هر شاهد منصف و ناظر بی طرفی را به تأمل و تفکر فرو می برد که یک جنگ با این همه آسیب جانی و ویرانی و تبعات فراوان متن و بعدش چطور می تواند یک نعمت باشد .
کد خبر: ۷۴۵۶

به گزارش خیمه مگ،وقتی امام امت فرمود جنگ برای ملت ما یک نعمت بود هر شاهد منصف و ناظر بی طرفی را به تأمل و تفکر فرو می برد که یک جنگ با این همه آسیب جانی و ویرانی و تبعات فراوان متن و بعدش چطور می تواند یک نعمت باشد و همین تأمل و تفکر است که جان مایه و موجب رخ گشودن دریچه های فراوانی برای اهل فکر و فرهنگ شد تا با دقت و تأمل در آنچه جنگ به لحاظ مادی و معنوی برای ملت ما به همراه داشته به پژوهش در این عرصه بپردازند.

حقیقت این است که جنگ بارقه هایی از نور ایمان و پرواز فکر و فرهنگ رشادت و ایثار و جانفشانی را به جامعه تزریق کرد که اثر معنوی و یاریگری فکری و ارتقای بصیرت اجتماعی مردمان این سامان جزء نتایج و فواید درخشان و ماندگار آن است.

درست است که نمی توان زخم را ندیده گرفت و رنج ناشی از فقدان عزیزان و از بین رفتن منابع و ویرانی خانه و کاشانه را کتمان کرد، اما مهم این است که بدانیم و بیابیم که این هزینه در برابر چه چیزی صرف می شود و آنچه به دست می آوریم چیست.

شاید نگاه سطحی نگر یا دید صرفا مادی نتواند یا نخواهد به ارزشهای معنوی که بر این جنگ بار می شود و آثار الهی ناشی از آن وقعی بنهد، اما روح ایمان و فداکاری و تجلی ارزشهای ناب و تابناک معنوی که ماحصل اصلی این جنگ و از نتایج درخشان آن برای نسل های مختلف ملت ما بود غیر قابل انکار و کتمان است و برکت و نعمت بزرگی است که باید براستی و درستی و دقت و ممارست، قدرش را بدانیم و آنرا پاس بداریم.

اینکه امام عزیز ما با آن نگاه عارفانه و اندیشه معنوی و قدرت آینده نگری اش جنگ را یک نعمت دانست بی تردید به همین وجوه ارزشی و دست آوردهای اندیشگی و تجلیات اخلاقی اشاره دارد.

اگر خوب بنگریم ملت ما در جنگ هم توانست به روحیه همیاری و همت جمعی بی نظیری نائل آید و هم در این آوردگاه سخت و مهیب اما جهادگرانه، به داشته ها و قدرتهای منبعث از ایمان قلبی و متصل به ذات اقدس الهی توجه و تنبه پیدا کند و خدایی شدن و پرواز در آسمان جهاد اکبر و اصغر را به خوبی و روشنی تجربه نماید.

اینها همه از برکات جنگ و از مصادیق تام و تمام نعمت است، برای ملت ما که در میدان جنگ تحمیلی هشت ساله که براستی و درستی «دفاع مقدس» نامیده شد بدست آورد و باید همه تلاش خود را در این راه معطوف داریم که این نعمات ارزشمند و سترگ و شگرف الهی را پاس داشته و برای نسل های بعد از خود معرفی و در ضمیر و جان آنها منتشر و ریشه دار کنیم تا آنها نیز از این میراث عظیم و گرانقدر در ادامه راه این انقلاب شکوهمند اسلامی تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بهترین و برترین استفاده های معنوی را بنمایند.

آری؛ وقتی امام امت فرمود جنگ برای ملت ما یک نعمت بود، هر شاهد منصف و ناظر بی طرفی را به تأمل و تفکر فرو می برد که یک جنگ با این همه آسیب جانی و ویرانی و تبعات فراوان متن و بعدش چطور می تواند یک نعمت باشد و همین تأمل و تفکر است که جان مایه و موجب رخ گشودن دریچه های فراوانی برای اهل فکر و فرهنگ شد و امروز می توان تمام پیشرفتهای مادی و معنوی این ملت رشید و مقاوم اما مظلوم را در سایه همین نعمات الهی جنگ و روحیه ای دانست که در پهنه سالهای جهاد و همدلی و رشادت ملت به دست آمد و به تثبیت و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجامید.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم