۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

چهل پیام کوتاه خداوند به پیامبر اعظم(ص)

چهل پیام کوتاه خداوند به پیامبر اعظم(ص)
وقتی غبار فتنه از آن‌سوی کاخ سیاه شرک و ظلم وزیدن می گیرد و آسمان دل و دیده مسلمانان عالم با تیر زهر‌آگین توهین به پیامبر اکرم(ص) که منبع نورانیت و تندیس عبادت و عصاره خلقت است شرحه شرحه و جریحه دار می گردد؛ و ...
کد خبر: ۷۴۶۲

به گزارش خیمه مگ،وقتی غبار فتنه از آن‌سوی کاخ سیاه شرک و ظلم وزیدن می گیرد و آسمان دل و دیده مسلمانان عالم با تیر زهر‌آگین توهین به پیامبر اکرم(ص) که منبع نورانیت و تندیس عبادت و عصاره خلقت است شرحه شرحه و جریحه دار می گردد؛ و وقتی تاریک اندیشان شب پرست با مشت‌های پر از خاکشان، بزرگی و تابش خورشید را نشانه می روند، وقتی در شهر کورها، آفتاب عالم‌تاب را انکار می کنند و وقتی روبه صفتان دژخیم ، نورانیت نبوت و معصومیت پیامبر(ص) را نشانه می روند؛‌دل از دل عشاق می رود و جانشان به جوش و خونشان به خروش می آید و سیل بنیان کن اعتراض و دادخواهی ، طومار شب پرستان کفران کیش را درهم می پیچد.

بی هیچ تردید و ترددی ، نور منیر و چراغ مستنیر پیامبر اسلام (ص) تا هماره هستی خواهد پایید و خواهد تابید و رفتار و گفتار و کردار او همچون نوری روحانی و حسی ایمانی، دل‌های مشتاق به حقیقت را به وجد خواهد آورد و آیات محکم الهی سرمشق همه حق خواهان و آزادگان عالم در تبعیت از رحمة‌ للعالمین ثبت است بر جریده عالم دوام ما! آن‌گاه که وعده الهی در قرآن همواره ساری و جاری است که فرمود:

یُریدُونَ لیُطفِئُوا نورَ اللهِ بأفواهِهِم وَاللهُ مُتمّ نوره وَ لَو کَرِه المُشرِکون (سوره صف آیه 8)

کافران می خواهند نور خدا را با دهان‌های خود (گفتار باطل و طعن مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هرچند کافران خوش ندارند، کامل کننده است.

سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری حوزه در پاسخ به اهانت بی شرمانه استکار به وجود مقدس و تابناک حضرت رسول(ص) چهل آیه قرآنی که خداوند خطاب به حضرت رسول اعظم نازل فرموده و سرشار از بشارت ها، امید ها و نوید‌ها در تحقق جهانگیری رسالت آخرین فرستاده خداوند است را تقدیم می‌کند.

*نماد خدا دوستی

1-قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُوني‏ يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ.

بگو: «اگر خدا را دوست مى‏داريد، از من پيروى كنيد! تا خدا(نيز) شما را دوست بدارد؛ و گناهانتان را ببخشد؛ و خدا آمرزنده مهربان است.» آل عمران 31)

2-مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ وَ مَنْ تَوَلَّى فَما أَرْسَلْناكَ عَلَيْهِمْ حَفيظاً .

كسى كه از پيامبر اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده؛ و كسى كه سرباز زند، تو را نگهبان(و مراقب) او نفرستاديم(و در برابر او، مسئول نيستى). (نساء80)

*فضل عظیم الهی

3-ُ وَ كانَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكَ عَظيماً .

و فضل خدا بر تو(همواره) بزرگ بوده است. ( نساء113

*پاداش بی‌نهایت

4-وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ .

و براى تو پاداشى عظيم و هميشگى است! ( قلم 3 )

5-وَ إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظيمٍ .

و تو اخلاق عظيم و برجسته‏اى دارى! ( قلم 4 )

6-النَّبِيُّ أَوْلى‏ بِالْمُؤْمِنينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ .

پيامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است. احزاب 6

*الگوی تمام عیار

7-لَقَدْ كانَ لَكُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَه.

مسلّماً براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى است.احزاب 21

8-لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَريصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنينَ رَؤُفٌ رَحيمٌ . به يقين، رسولى از خود شما بسويتان آمد كه رنجهاى شما بر او سخت است؛ و اصرار بر هدايت شما دارد؛ و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است! (128)توبه

*به پیامبر خیانت نکنید

9-يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَخُونُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِكُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ .

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! به خدا و پيامبر خيانت نكنيد! و(نيز) در امانات خود خيانت روا مداريد، در حالى كه ميدانيد(اين كار، گناه بزرگى است)! (27)انفال

*عاقبت اذیت کردن پیامبر

10-إِنَّ الَّذينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهيناً.

قطعاً آنان كه خدا و پيامبرش را مى‏آزارند، خدا در دنيا و آخرت لعنتشان مى‏كند، و براى آنان عذابى خواركننده آماده كرده است. .( 57 احزاب

*همه بر پیامبر درود می‌فرستند

11-إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْليماً. .خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‏فرستد؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، بر او درود فرستيد و سلام گوييد و كاملاً تسليم(فرمان او) باشيد. (56 احزاب

*هدیه خداوند به پیامبر

12-إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ .

ما به تو كوثر[ خير و بركت فراوان‏] عطا كرديم! (1)الکوثر

*منت خدا بر مردم

13-لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنينَ إِذْ بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبينٍ.

يقيناً خدا بر مؤمنان منّت نهاد كه در ميان آنان پيامبرى از خودشان برانگيخت كه آيات او را بر آنان مى‏خواند و [از آلودگى‏هاى فكرى و روحى‏] پاكشان مى‏كند، و كتاب و حكمت به آنان مى‏آموزد، و به راستى كه آنان پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند. (164آل عمران

14-فَأَوْحى‏ إِلى‏ عَبْدِهِ ما أَوْحى‏ (10آن گاه به بنده‏اش آنچه را بايد وحى مى‏كرد، وحى كرد. (10 نجم  

15وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏

و از روى هوا و هوس سخن نمى‏گويد. (3نجم

*کلام بی بدیل

16-وَ إِنْ كُنْتُمْ في‏ رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنا عَلى‏ عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا شُهَداءَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ .

و اگر در آنچه ما بر بنده خود [محمّد صلى الله عليه و آله‏] نازل كرده‏ايم، شك داريد [كه وحى الهى است يا ساخته بشر] پس سوره‏اى مانند آن رابياوريد، و [براى اين كار] غير از خدا، شاهدان و گواهان خود را [از فُصحا و بُلغاى بزرگ عرب به يارى‏] فرا خوانيد، اگر [در گفتار خود كه اين قرآن ساخته بشر است نه وحى الهى‏] راستگوييد. (بقره 23.

17- إِنَّهُ لَقَوْلُ رَسُولٍ كَريمٍ.

بى‏ترديد اين قرآن، گفتار فرستاده‏اى بزرگوار است، (40 الحاقه

*محمد فرستاده خداوند

18- ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ وَ لكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ وَ كانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليماً .

محمّد، پدر هيچ يك از مردان شما نيست، ولى فرستاده خدا و خاتم پيامبران است و خدا به هر چيزى داناست. (40احزاب

19 مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُم.

محمّد، فرستاده خداست و كسانى كه با او هستند بر كافران سرسخت و در ميان خودشان با يكديگر مهربانند، (29فتح

*مسیح از محمد می‌گوید

20 وَ إِذْ قالَ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يا بَني‏ إِسْرائيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتي‏ مِنْ بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَيِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبينٌ .

و [ياد كن‏] هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت: اى بنى‏اسرائيل! به يقين من فرستاده خدا به سوى شمايم، تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى‏كنم، و به پيامبرى كه بعد از من مى‏آيد و نامش «احمد» است، مژده مى‏دهم. پس هنگامى كه [احمد] دلايل روشن براى آنان آورد، گفتند: اين جادويى است آشكار!! (6صف

الَّذينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّباتِ وَ يُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبائِثَ وَ يَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتي‏ كانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذينَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذي أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ .

همان كسانى كه از اين رسول و پيامبر «ناخوانده درس» كه او را نزد خود [با همه نشانه‏ها و اوصافش‏] در تورات وانجيل نگاشته مى‏يابند، پيروى مى‏كنند پيامبرى كه آنان را به كارهاى شايسته فرمان مى‏دهد، و از اعمال زشت بازمى‏دارد، و پاكيزه‏ها را بر آنان حلال مى‏نمايد، و ناپاك‏ها را بر آنان حرام مى‏كند، و بارهاى تكاليف سنگين و زنجيره‏ها [ىِ جهل، بى‏خبرى و بدعت را] كه بر دوش عقل وجان آنان است برمى‏دارد پس كسانى كه به او ايمان آوردند و او را [در برابر دشمنان‏] حمايت كردند و ياريش دادند و از نورى كه بر او نازل شده پيروى نمودند، اينان همان رستگارانند. (157اعراف

*بیعت با پیامبر بیعت با خداوند است

22-إِنَّ الَّذينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّما يَنْكُثُ عَلى‏ نَفْسِهِ وَ مَنْ أَوْفى‏ بِما عاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتيهِ أَجْراً عَظيماً .

به يقين كسانى كه با تو بيعت مى‏كنند، جز اين نيست كه با خدا بيعت مى‏كنند [دست تو كه به منزله‏] دست خدا [ست‏]، بالاى دست هاى آنان است. پس كسى كه پيمان مى‏شكند فقط به زيان خود مى‏شكند، و كسى كه به پيمانى كه با خدا بسته است وفا كند، خدا به زودى پاداشى بزرگ به او مى‏دهد. (10فتح

*پاداش پیروی از پیامبر

23-لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنينَ إِذْ يُبايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ ما في‏ قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكينَةَ عَلَيْهِمْ وَ أَثابَهُمْ فَتْحاً قَريباً.

يقيناً خدا از مؤمنان هنگامى كه زير آن درخت [كه در منطقه حديبيه بود] با تو بيعت مى‏كردند خشنود شد، و خدا آنچه را [از خلوص نيّت و پاكى قصد] در دل هايشان بود مى‏دانست، در نتيجه آرامش را بر آنان نازل كرد، و پيروزى نزديكى را [كه پيروزى در خيبر بود] به آنان پاداش داد. (18فتح

*یک هشدار جدی

24-قُلْ أَطيعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْكافِرينَ .

بگو: از خدا و پيامبر اطاعت كنيد. پس اگر روى گردانيدند [بدانند كه‏] يقيناً خدا كافران را دوست ندارد. (32آل عمران

25-يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في‏ شَيْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْويلاً .

اى اهل ايمان! از خدا اطاعت كنيد و [نيز] از پيامبر و صاحبان امر خودتان [كه امامان از اهل بيت‏اند و چون پيامبر داراى مقام عصمت مى‏باشند] اطاعت كنيد. و اگر درباره چيزى [از احكام و امور مادى و معنوى و حكومت و جانشينى پس از پيامبر] نزاع داشتيد، آن را [براى فيصله يافتنش‏] اگر به خدا و روز قيامت ايمان داريد، به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اين [ارجاع دادن‏] براى شما بهتر واز نظر عاقبت نيكوتر است. (59نساء

*یک ماموریت بزرگ به پیامبر

26-يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرينَ .

اى پيامبر! آنچه از سوى پروردگارت [درباره ولايت و رهبرى على بن أبى‏طالب اميرالمؤمنين عليه السلام‏] بر تو نازل شده ابلاغ كن و اگر انجام ندهى پيام خدا را نرسانده‏اى. و خدا تو را از [آسيب و گزند] مردم نگه مى‏دارد قطعاً خدا گروه كافران را هدايت نمى‏كند. (67 مائده

*آیه ای برای پیامبر(ص) و علی(ع)

27-إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ.

سرپرست و دوست شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنانى [مانند على بن ابى‏طالب‏اند] كه همواره نماز را برپا مى‏دارند و در حالى كه در ركوعند [به تهيدستان‏] زكات مى‏دهند. (55 مائده

28-تِلْكَ آياتُ اللَّهِ نَتْلُوها عَلَيْكَ بِالْحَقِّ وَ إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلينَ.

اين [داستان‏ها و حادثه‏هاى واقعى‏] نشانه‏هاى [توحيد، ربوبيّت و قدرت‏] خداست كه به حقّ و راستى بر تو مى‏خوانيم و يقيناً تو از فرستادگانى. (252بقره

29-إِنَّا أَرْسَلْناكَ بِالْحَقِّ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لا تُسْئَلُ عَنْ أَصْحابِ الْجَحيمِ .

قطعاً ما تو را به درستى و راستى، بشارت دهنده وبيم رسان فرستاديم، و تو [بعد از ابلاغ پيام حق‏] مسئولِ [ايمان نياوردن و وضع و حال‏] دوزخيان نيستى. (119بقره

*منشأ خیر کثیر برای مومنین

30-يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمُ الرَّسُولُ بِالْحَقِّ مِنْ رَبِّكُمْ فَآمِنُوا خَيْراً لَكُمْ وَ إِنْ تَكْفُرُوا فَإِنَّ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ كانَ اللَّهُ عَليماً حَكيماً.

اى مردم! البته پيامبرى از سوى پروردگارتان به درستى و راستى به سوى شما آمد پس به او ايمان آوريد كه به خير شماست. و اگر كفر ورزيد [بدانيد كه خدا از شما و ايمانتان بى‏نياز است‏] زيرا آنچه در آسمان‏ها و زمين است، در سيطره مالكيّت و فرمانروايى خداست، و خدا همواره دانا و حكيم است. (170)بقره

31-وَ بِالْحَقِّ أَنْزَلْناهُ وَ بِالْحَقِّ نَزَلَ وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ مُبَشِّراً وَ نَذيراً .

و قرآن را به حق نازل كرديم و به حق نازل شد، و تو را جز مژده‏رسان و بيم دهنده نفرستاديم. (105اسراء

32-فَاصْدَعْ بِما تُؤْمَرُ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكينَ ( 94 )ا ِنَّا كَفَيْناكَ الْمُسْتَهْزِئينَ (95

پس آنچه را به آن مأمورى اظهار كن و از مشركان روى بگردان. (94كه ما [شرّ] استهزا كنندگان را از تو بازداشته‏ايم. (95حجر

*یاوران پیامبر (ص)

33-يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ .

اى پيامبر! خدا و مؤمنانى كه از تو پيروى مى‏كنند [از نظر حمايت و پشتيبانى‏] براى تو بس است. (64انفال

34-وَ كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهيد...

و همان گونه [كه شما را به راه راست هدايت كرديم‏] شما را امتى ميانه [ومعتدل و پيراسته از افراط و تفريط] قرار داديم تا [در ايمان، عمل، درستى و راستى‏] بر مردم گواه باشيد و پيامبر هم گواه بر شما باشد بقره 143

*رحمت بی‌نهایت

35-وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ .

و تو را جز رحمتى براى جهانيان نفرستاديم. (   107 انبیا

36-وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ (28سبا )

ترجمه:‌ و ما تو را برای همه مردم جز مژده رسان و بیم دهنده نفرستادیم ، ولی بیشتر مردم (به این واقعیت) معرفت و آگاهی ندارند.

*مالکیت خدا و رسول

37-يَسْئَلُونَكَ عَنِ الْأَنْفالِ قُلِ الْأَنْفالُ لِلَّهِ وَ الرَّسُول...

از تو درباره انفال [يعنى غنايم جنگى و هر گونه مالى كه مالك معينى ندارد] مى‏پرسند، [كه مالك آنها كيست و چگونه بايد تقسيم شود؟] بگو: [مالكيّتِ حقيقىِ‏] انفال ويژه خدا وپيامبر است.. انفال 4ا

38-وَ اعْلَمُوا أَنَّ ما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْ‏ءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ...

و (اى مؤمنان) بدانيد كه هر چه غنيمت و فايده بريد خمس آن خاص خدا و رسول(ص) انفال 41

*بخشش بی انتها به پیامبر

39-وَ لَسَوْفَ يُعْطيكَ رَبُّكَ فَتَرْضى‏ .

و به زودى پروردگارت بخششى به تو خواهد كرد تا خشنود شوى. (ضحی 5)

40-وَ يَنْصُرَكَ اللَّهُ نَصْراً عَزيزاً

و خدا تو را به نصرتى توانمندانه و شكست‏ناپذير يارى دهد. (3فتح )

برچسب ها: ظلم وزیدن فتنه
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم