۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

نگاهی به کتاب ناگفته های غدیر

نگاهی به کتاب ناگفته های غدیر
کتاب موجز و ارزشمند ناگفته های غدیر به انضمام متن کامل خطبه غدیریه و داستانهایی از غدیر و 150 سوال و جواب در این حوزه را می توان مجموعه ای مفید و فشرده دانست از معارف و تاریخ و سیره حضرت امیرالمومنین(ع) که با محوریت موضوع واقعه غدیر تدوین یافته است.
کد خبر: ۷۴۷۵

به گزارش خیمه مگ،گستره مفصل و متنوعی برای این کتاب در نظر گرفته شده است در عین حال که فشردگی و ایجاز آن را تبدیل به یک کتاب کوچک کرده و مواجهه مخاطب را به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان با آن آسان نموده است.

کتاب در پنج فصل گرداوری شده و مطالبش بنابر محور‌های مختلف در این فصول دسته بندی شده است.

از واژه شناسی غدیر و معنای آن در لغت گرفته تا مفهوم امامت به عنوان یک منصب الهی و از بازخوانی تاریخی وقایع گرفته تا آمدن نام علی (ع) در قرآن و از فضایل و مناقب ایشان در بیان و متون شخصیت‌ها گرفته تا عیدیت غدیر در فرهنگ اسلامی جزء فصول مختلف و مضامین متنوعی است که در این کتاب گرد آمده است.

در واقع نویسنده کتاب تلاش کرده است بر مبنای موضوع غدیر و امامت و ولایت حضرت امیر یک تلاش مختصر تاریخی را به مجموعه‌ای از مباحث اعتقادی و ایمانی پیوند بزند و از دل این چیدمان متنوع و متکثر، دایرة المعارفی کوچک برای آشنایی ابتدایی مخاطب با این موضوعات مهم و حساس و تاریخی فراهم نماید.

نویسنده کتاب تلاش کرده است تا با بیانی روان و ساده مخاطب عادی را در فضای موضوعات و مفاهیم کتاب قرار دهد و ارتباط او را با این مضامین در فضایی به دور از پیچیدگی‌های متنی و لفظی مهیا سازد و به نظر می‌رسد تا حدودی هم در این کار موفق بوده است.

فراموش نکنیم که امروز بر روی فرم و نوع ارائه و ساختار کتاب و سایر محصولات فرهنگی به اندازه متن و محتوای آنها، سرمایه گذاری می‌شود و این سرمایه گذاری هم کاملا به جا و در راستا و جهت ارائه بهتر و تأثیرگذارتر همان مفاهیم است؛ و این همان نکته‌ای است که تا حدودی در کتب مذهبی و معارفی ما مورد غفلت واقع می‌شود و گاه باعث می‌گردد که زحمات نویسندگان از این مجرا به هدر رود.

کتاب ناگفته‌های غدیر اثر حجت‌الاسلام یدالله نفری را انتشارات نفری به چاپ رسانده که علاقمندان می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۵۷۴۲۰۸ تماس حاصل نموده و یا به نشانی www.entesharatenafari.ir مراجعه نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم