۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹

اخبار شیعیان؛ مجله‌ای خبری-تحلیلی در گستره جهان شیعی

اخبار شیعیان؛ مجله‌ای خبری-تحلیلی در گستره جهان شیعی
هشتاد و یکمین شماره از مجله اخبار شیعیان ماهنامه خبری و تحلیلی شیعیان جهان منتشر شد.
کد خبر: ۷۴۷۷

 به گزارش خیمه مگ،این مجله که به صاحب امتیازی موسسه شیعه شناسی و مدیر مسوولی محمود تقی زاده داوری منتشر می شود یک بولتن خواندنی و ارزشمند در حوزه توجه به اخبار و تحلیل وقایع مربوط به عالم تشیع است که مطالب متنوع و مهمی در آن درج می‌شود.

در این شماره از مجله اخبار شیعیان مطالب متنوعی به چاپ رسیده است و از آن جمله گفتگویی با حجت الاسلام و المسلمین عبدالله دقاق با عنوان «آل سعود، حاکمان واقعی بحرین»، گفتگو با دکتر اسم النفیس با عنوان ضرورت ارتقای جایگاه فکری و اجتماعی دوستداران اهل بیت(ع) در مصر، گفتگو با آقای عباس کمیلی با عنوان تکفیری ها بلای جان شیعیان پاکستان، آشنایی با شیعه پژوهان غربی که در این شماره به آقای رضا شاه‌کاظمی پرداخته است.

بخش قابل توجهی از مجله هم به اخبار و تحلیل وقایع مربوط به شیعیان در نقاط مختلف جهان معطوف و متمرکز شده است.

فرصتها و چالش های حضور شیعیان در آفریقا و میانمار داغی بر پیکر امت اسلامی از جمله مطالب دیگری است که در این شماره از مجله اخبار شیعیان به چاپ رسیده است.

اما یکی از مطالب جالب توجه و خواندنی این شماره از مجله اخبار شیعیان نوشتاری است با عنوان قطیفی کیست؟ و سو تیتر «مشکل شیعیان حقوق اولیه شهروندی است» که به بررسی مشکلات شیعیان در عربستان می پردازد و زمینه ها و شرایط این موقعیت ناخوشایند و مشکل زایی های بیشمار برای شیعیان را در این حوزه جغرافیایی مورد توجه و تحلیل و بررسی قرار داده است.

در حالی که شیعیان که اکثریت منطقه الشرقیه عربستان را تشکیل می دهند، همواره از حقوق شهروندی محروم و به عنوان شهروند درجه دو محسوب می شوند و همین امر موجب اعتراضات شده است؛ مقامات عربستانی تلاش دارند تا ریشه اعتراضات را به خارج کشور مرتبط سازند.

هشتاد و یکمین شماره از مجله اخبار شیعیان ماهنامه خبری و تحلیلی شیعیان جهان که هشتمین سال نشرش را پشت سر می گذارد در 81 صفحه و با قیمت ده هزار ریال منتشر شده است، علاقمندان می توانند با صندوق پستی قم 6139/37155 مکاتبه یا باشماره تلفن 0212804655 تماس حاصل نمایند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم