۲۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱

شبکه ۳۸۰۰ نفره معلمیار برای فعالیت در فضای نوجوانان وارد مدارس می شوند

شبکه ۳۸۰۰ نفره معلمیار برای فعالیت در فضای نوجوانان وارد مدارس می شوند
رئیس بنیاد ملی ـ مردمی نهضت پیشرفت بانوان با بیان اینکه مأموریت پیدا کردن نوجوان امروز، هدف گذاری مهمی است که ما در نهضت پیشرفت بانوان داریم، گفت: یک شبکه ۳۸۰۰ نفره معلمیار، شبکه ای است که برای فعالیت در فضای نوجوانان آماده شده اند که وارد مدارس شوند.
کد خبر: ۸۴۹۹

به گزارش خیمه مگ،عاطفه سعیدی نژاد ضمن تبریک حضور پرشکوه مردم عزیز ایران در یوم الله ۲۲ بهمن گفت: اولین شاخص پیشرفت جامعه ما امروز این است که مردم ما به وضعیت موجود معترض هستند. درواقع مردمی که به این وضعیت معترض هستند در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می کنند و این نشان می دهد که هم تصویری از وضعیت وطلوب دارند و هم وضعیت مطلوب را قابل وصول می بینند و این نشان می دهد مردم ما نقش خوبی برای خودشان در پیشرفت انقلاب اسلامی قائل هستند و تجربه چهل و اندی سال که از انقلاب گذشته نشان می دهد که هرچه مردم ما فهمشان در پیشرفت انقلاب و ساخت ایران بیشتر بوده همراه تر بوده اند. به عنوان مثال خانواده های شهدا را می بینیم که از زندگیشان هزینه کردند و همواره پای کارترین افراد بوده اند و هنر دشمن در تبلیغات رسانه ای این است که می خواهد به مردم ما القا کند که نقشی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و ساخت کشور ندارند. بنابراین حضور مردم و حتی اعتراض به وضع موجود را به نوعی می توان شاخص پیشرفت برشمرد. 
وی اظهار کرد: ما پیشرفتهای جدی در حوزه بانوان داشته ایم یکی از عرصه های جدی تفاوت آفرین، تعداد بانوان تحصیلکرده در کشور و فضایی است که در حوزه بانوان ایجاد شده و نهضت پیشرفت بانوان که این رویکرد از تقریبا چهارسال قبل فعالیت هایی را شکل داده است و امروز در ۳۷۰ شهرستان ستادهای مردمی نهضت پیشرفت بانوان راه اندازی شده است به دنبال این است که ظرفیت بانوان را در مسیر پیشرفت کشور فعال کند. 
رئیس بنیاد ملی ـ مردمی نهضت پیشرفت بانوان افزود: ناظر به نگاهی که به الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت داریم مأموریتهایی را در فضای بانوان با توجه به ظرفیت های موجود و فطرت بانوان همراه با کارویژه هایی در نظر گرفته ایم و تلاش ما بر این است که بستری محیا برای فعالسازی بانوان در مأموریتها و کارویژه ها رقم بزنیم.
وی عنوان کرد: یکی از اقداماتی که نهضت پیشرفت بانوان داشته پیدا کردن الگوهای موثر و کمتر دیده شده بانوان است و یکی از نقاط مهم تمرکزی که در نهضت پیشرفت بانوان قائل هستیم، برنامه ریزی برای دختران است. امروز یکی از بزرگترین ظرفیت های ملی ما ظرفیت بانوان بالاخص فضای دختران نوجوان هستند. با توجه به اینکه نیروی انسانی همواره ظرفیت یک کشور به شمار می آید مخصوصا برای کشوری که بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در استفاده نکردن از ظرفیتها اول است. ایران که مملو از ظرفیت های معنوی و مادی است چرا نباید از این ظرفیتها به نحو احسن استفاده کند؟ عمده مشکل این است که ما نیروهای متخصص متناسب با نیازهای کشور نداریم.
سعیدی نژاد افزود: بر اساس آمار بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که ۸ میلیون نفر آنها نوجوان هستند اما متاسفانه از این فضا در مدارس به خوبی استفاده نمی شود و دانش آموز به فضای کنکور واسپاری می شود و بعد از کنکور در شرایطی که اغلب خود فرد نیز انتخابگر نیست وارد دانشگاه می شود و بعد از دریافت مدرک لیسانس یا ارشد نمی داند قرار است چه کاری انجام دهد و چه نیازی از کشور را برطرف کند و در نتیجه نسبت به کل فضای آموزش دچار تردید می شود.
وی بیان کرد: ما این مساله را جدی گرفتیم و آنچه برای خودمان در طراحی لحاظ کردیم این بود که این سوالی که برای جوان ۲۰ ساله ایجاد می شود را در سن نوجوانی به آن بپردازیم در شرایطی که خانواده حاضر است کل زندگی خود را هزینه کند تا آینده درخشان برای فرزندش رقم بخورد و یکی از فعالیت های ما در نهضت پیشرفت بانوان فضایی برای شکل دهی آینده تخصصی دختران و اینکه دختر ما باید استعدادها و علایق خود را بشناسد و از طرفی با نیازمندی های کشور آشنا شود و به مرور با تجربه عرصه های مختلف بتواند انتخاب موثر نسبت به آینده خود داشته باشد و مأموریت خود را در رقم زدن ایران آینده تعریف کند. این ماموریت پیدا کردن نوجوان امروز هدف گذاری مهمی است که ما در نهضت پیشرفت بانوان داریم و یک شبکه ۳۸۰۰ نفره معلمیار، شبکه ای است که برای فعالیت نوجوانان آماده شده اند که وارد مدارس شوند.
رئیس بنیاد ملی ـ مردمی نهضت پیشرفت بانوان تصریح کرد: ما علاوه بر اینکه در مدارس دولتی بحث مولدسازی و استفاده درست از ظرفیت ها را پی گیری می کنیم فضایی را با عنوان آکادمی مریم با کمک شهرداری تهران شکل داده ایم و در این فضا به هویت تخصصی دختران تا رشد جسمانی و مباحث خلاقیت دختران می پردازیم.