۲۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

کرسی آزاداندیشی نقش عملی استاد در معنویت طلاب

کرسی آزاداندیشی نقش عملی استاد در معنویت طلاب
کرسی آزاد اندیشی با عنوان «آیا قالب برنامه‌ریزی درسی پنج‌ساله در ارتقای روحیه معنوی طلاب مؤثرتر است یا نقش عملی استاد؟» در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۲

به گزارش خیمه مگ،کرسی آزاد اندیشی با عنوان «آیا قالب برنامه‌ریزی درسی پنج‌ساله در ارتقای روحیه معنوی طلاب موثرتر است یا نقش عملی استاد؟»امروز با حضور خانم حاج محمدحسینی مدیر این مدرسه علمیه و خانم آشتیانی استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در مدرسه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این نشست به بررسی تأثیر آموزش همراه با معنویت و نقش انکارناپذیر اساتید در تربیت طلاب پرداخته شد.

در ابتدای جلسه، خانم حاج محمد حسینی با اشاره به اهمیت تربیت در اسلام، بیان کرد: طبق آیات قرآن و روایات، لازمه تربیت، برنامه‌ریزی است و آموزش فرصتی برای تربیت محسوب می‌شود.

وی گفت: در برنامه‌نویسی محتوای درسی، باید معنویت به‌عنوان محور اصلی در نظر گرفته شود. امروز، آموزش همراه با معنویت گمشده بشر است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا اراک تصریح کرد: هدف اصلی از آموزش باید رسیدن به خداوند باشد و محتوای درسی به‌ عنوان ابزاری برای رسیدن به این هدف به کار گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: وجود برنامه تحصیلی، لازم و مفید است، اما برای رشد معنوی طلبه کافی نیست و اگر رشد معنوی طلبه را در محتوای درسی خلاصه کنیم، خطای محض است.

در ادامه خانم آشتیانی با تأکید بر نقش الگوها در تربیت، گفت: طبق آیه ۲۱ سوره احزاب، برای شما در سیره‌ی رسول خدا الگو و سرمشقی نیکوست. انسان نیازمند به یک الگو و معلم است و بر اساس آیه ۲۸۲ سوره بقره، اگر تقوا پیشه کنید خداوند معلم شما می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وجود یک برنامه درسی ،بسیار مهم است، افزود: باید فردی که آن را تفسیر و اجرا کند نیز وجود داشته باشد. معلم می‌تواند با تمام رفتارهایش الگو باشد. بهترین محتوا هم که ارائه شود، اگر عملی نشود فایده‌ای ندارد.