۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

رونمایی از موسوعه عظیم شیخ بهایی در حاشیه نمایشگاه کتاب لبنان

قرار است از موسوعه عظیم شیخ بهایی که شخصیت مشترک ایرانی - لبنانی و جزو مفاخر ایران و لبنان به شمار می‌رود، با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از شخصیت‌های علمی لبنان رونمایی شود.
کد خبر: ۹۴۲

نمایشگاه بین المللی کتاب لبنان از 12 تا 23 اکتبر (20 مهر تا اول آبان ماه 1402) با حضور برخی از ناشران ایرانی از جمله مؤسسه بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حال برگزاری است.

محمدباقر انصاری «رئیس مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی» در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی کتاب لبنان، نمایشگاه خوب و پر رونقی است و استقبال مردم خوب بوده و در این نمایشگاه بیشتر ناشران بزرگ لبنانی شرکت کرده‌اند.

وی گفت: مجموعه نشر دفتر تبلیغات اسلامی با دو مجموعه مؤسسه بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 600 اثر عربی را به چاپ رسانده است، اما با توجه به محدودیت‌های مکانی نمایشگاه، با 50 عنوان کتاب قرآن، ادبیات عرب، تاریخ و سیره، عرفان فلسفه و کلام در این نمایشگاه شرکت کرده‌ایم.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان/ عصر شعر «القدس قوافی الأقصی» برگزار شد

رئیس مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: خانه کتاب و ادبیات ایران امسال همت کرده و غرفه خوب و بزرگی را تدارک دیده و شبکه کتاب حضور بسیار فعالی دارد و لحظه به لحظه اخبار را مخابره می‌کند.

وی افزود: بیشترین کتاب عرضه شده در این نمایشگاه مربوط به دفتر تبلیغات اسلامی است و مجموعه نشر این نهاد حوزوی بیشترین همکاری را با خانه کتاب و ادبیات ایران داشته‌اند.

انصاری اظهار داشت: با توجه به توافقی که صورت گرفته و هماهنگی انجام شده، قرار است از موسوعه عظیم شیخ بهایی که شخصیت مشترک ایرانی - لبنانی و جزو مفاخر ایران و لبنان به شمار می‌رود، با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از شخصیت‌های علمی لبنان رونمایی شود.

وی در پایان گفت: به نشر، افرا، نخل سبز هم برخی از ناشران ایرانی حاضر هستند که با موضوع مقاومت و ادبیات پایداری و ادبیات دینی آثاری را ارائه کرده‌اند و حضور فعالی دارند.

 

 

برچسب ها: لبنان کتاب
خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم