۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

تأکید آیت‌الله‌العظمی مکارم‌بر فرهنگ‌سازی وقف را بدانیم

تأکید آیت‌الله‌العظمی مکارم‌بر فرهنگ‌سازی وقف را بدانیم
بسیاری از مردم هنوز باور ندارند که وقف دقیقا چیست، بنابراین باید با تبلیغات متفاوت و البته جذاب، این مشکل را مرتفع کرد.
کد خبر: ۲۰۴۹

به‌گزارش خیمه مگ، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صبح امروز دیدار سرپرست و دیگر مسئولین سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر‌(ص) و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) و تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشتند: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که کارهای مربوط به وقف به مسیر اصلی خود بازگردد، در حالی که قبل از انقلاب وضعیت امور به گونه‌ای دیگری بود.

معظم‌له افزودند: وقتی موقوفات به صورت ناحق در دست عده‌ای از افراد باشد، مانع استجابت دعای مردم آن جامعه خواهد شد و بالعکس عمل صحیح در امر وقف جلوی بسیاری از آثار منفی در جامعه را خواهد گرفت.

*فعالیت‌های اوقاف رسانه‌ای شود

این مرجع تقلید تصریح کردند: متاسفانه به واسطه عدم انجام عمل صحیح، در امر وقف دافعه‌ای ایجاد شده است که به همین دلیل باید در مقابل آن، جاذبه ایجاد شود؛ برای مثال کارهایی که سازمان اوقاف و امور خیریه در بحث وقف صورت داده است، باید رسانه‌ای شود.

ایشان افزودند: اطلاع‌رسانی در دنیای امروز حرف اول را می‌زند؛ زیرا کسی موفق‌تر است که کارهای انجام داده خود را بهتر اطلاع‌رسانی کند.

*اعتمادسازی سرلوحه کارها قرار گیرد

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی اضافه کردند: اساس همه برنامه‌های اجتماعی و پیشرفت، اعتماد است؛ چرا که هر که با اعتمادسازی برنامه‌های بهتر و بیشتر پیش می‌رود، از این رو سازمان اوقاف برای پیشرفت امر وقف در جامعه، باید جلب اعتماد مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

معظم‌له ادامه دادند: اعتماد وسیله‌ای است که اوقاف می‌تواند با تمسک به آن فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه و آن را توسعه دهد.

این مرجع تقلید با تاکید بر فرهنگ‌سازی وقف، افزودند: بسیاری از مردم هنوز باور ندارند که وقف دقیقا چیست، بنابراین باید با تبلیغات متفاوت و البته جذاب، این مشکل را مرتفع کرد.

*به مناطق محروم بیشتر توجه شود

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی در ادامه سخنان خود به مناطق محروم کشور اشاره و تصریح کردند: مناطق محرومی وجود دارد که خطر وهابیت در آنها احساس می‌شود، به همین دلیل باید به این مناطق بیشتر توجه شود.

ایشان افزودند: سازمان اوقاف و امور خیریه در چنین مناطقی باید به اعزام، ساخت مبلغان خانه‌های ویژه عالمان و یا این‌که شهریه، طلاب فعال در آن مناطق را به هر نحو ممکن تقویت کند.

در پایان این دیدار، حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی تمبر وقف را رونمایی و روی آن نوشتند «توفیقاتتان را با اعمال خالصانه در اداره اوقاف از خداوند متعال خواهانیم».

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم